Negocjacje handlowe z sieciami handlowymi2019-02-25T13:54:27+00:00

Negocjacje handlowe z sieciami handlowymi – szkolenie

Umiejętne prowadzenie rozmów z kontrahentami może przynieść wiele korzyści. Negocjacje handlowe to nieodłączny element każdego biznesu, pozwalający nie tylko efektywnie się komunikować, ale także rozwiązywać konflikty z partnerami. Współcześnie prowadzenie rozmów z sieciami handlowymi jest powszechnym zjawiskiem, dlatego kompetencje z zakresu negocjacji są potrzebne zarówno menedżerom najwyższych szczebli, jak i liderom zespołów czy kierownikom projektów, którzy stają przed koniecznością pertraktacji.

Co odgrywa istotną rolę w negocjacjach handlowych?

Nie od dzisiaj wiadomo, że w prowadzeniu negocjacji handlowych kluczową funkcję pełni informacja. Oznacza to, że im dysponujemy większą wiedzą na temat kontrahenta, tym jesteśmy w stanie wypracować skuteczniejsze rozwiązania. Dzięki opracowanemu przez nas szkoleniu udoskonalisz umiejętności nie tylko z zakresu komunikowania, ale także dotyczące przygotowania, prowadzenia oraz zamykania rozmów negocjacyjnych. Nauczysz się też, jak rozpoznawać techniki stosowane przez drugą stronę i przećwiczysz kompetencje, które decydują o ostatecznym wyniku rozmów.

Do kogo jest skierowane szkolenie?

Warsztaty, których tematyką są negocjacje handlowe z sieciami handlowymi, zostały opracowane z myślą o wszystkich, którzy są odpowiedzialni za sprzedaż i chcą lepiej radzić sobie z kupcami. W zajęciach mogą wziąć udział zarówno osoby, które mają doświadczenie w prowadzeniu negocjacji handlowych i chcą uzupełnić swój dotychczasowy warsztat o nowe, skuteczne techniki, jak i wszyscy ci, którzy nie mają doświadczenia w prowadzeniu rozmów z kontrahentami.

NAJWAŻNIEJSZE CELE SZKOLENIA

  • Usystematyzowanie wiedzy w zakresie negocjacji z kupcami sieci handlowych poprzez zrozumienie ich metod pracy, określonych celów i zastosowanych technik
  • Poznanie procesu przygotowana, prowadzenia i podsuwania profesjonalnych negocjacji
  • Zapoznanie uczestników z technikami negocjacji, perswazji i wywierania wpływu
  • Nauka umiejętności budowania relacji i stanów emocjonalnych u kupców

KOMPETENCJE NABYTE W TRAKCIE SZKOLENIA

Pracownik:

  • Profesjonalnie i skutecznie przeprowadza rozmowę negocjacyjną z klientem,
  • Jest konsekwentny i ambitny w procesie negocjacji,
  • Potrafi argumentować swoje stanowisko, tak, że klient ma poczucie logiczności i zasadności przytaczanych argumentów,
  • Potrafi obronić warunki umowy jak i cenę,
  • Prowadzi negocjacje w oparciu o budowanie relacji i zaufanie klienta,
  • Rozwija własne kompetencje.

REZULTATY DLA FIRMY

  • Zawarcie korzystniejszych kontraktów z klientami,
  • Wzrost wydajności pracowników,
  • Wzrost zadowolonych klientów,
  • Otwartość na zmiany i możliwości przełamania trudnej sytuacji rynkowej,
  • Szybsze reagowanie na zmiany,
  • Wzmocnienie wizerunku firmy,
  • Negocjowanie lepszych cen i warunków umów,
  • Wzmocnienie lojalności klienta.

CZAS REALIZACJI – 2 dni szkoleniowe
MIEJSCE SZKOLENIA – do uzgodnienia
TERMIN SZKOLENIA – do uzgodnienia
CENA SZKOLENIA – zapytaj

PROGRAM SZKOLENIA

MODUŁ I. Wstęp

Podczas pierwszego modułu:

  • przywitamy się;
  • poznamy swoje imiona i swoje projekty;
  • omówimy zasady prowadzenia szkolenia;
  • opowiemy o swoich oczekiwaniach;
  • ustalimy własne cele;
  • zintegrujemy się podczas inspirującego ćwiczenia grupowego.

MODUŁ II. Tożsamość negocjatora

W tym module dowiesz się:

  • jak być zawodowym negocjatorem;
  • jakim typem negocjatora jesteś;
  • jakim stylem negocjacyjnym powinieneś pracować;
  • jak budować własny wizerunek oparty o wartości firmy;
  • jak budować pożądany wizerunek kupca;
  • jak kreować siebie jako ważnego klienta;
  • jak utrzymywać wizerunek profesjonalnego negocjatora.

MODUŁ III. Wywiad rynkowy

W tym module dowiesz się:

  • jakie są sposoby i źródła rozpoznania firmy;
  • jakie są sposoby i źródła rozpoznania kupca;
  • jak rozszyfrować strategię negocjacyjną kupca;
  • jakie są sposoby myślenia kupców w sieciach handlowych;
  • dlaczego kupiec będzie z Tobą rozmawiać;
  • jak zrozumieć specyfikę negocjacji w sieciach handlowych.

MODUŁ IV. Scenariusze negocjacji w sieciach handlowych

W tym module dowiesz się:

  • jak rozpocząć współpracę z sieciami handlowymi;
  • jak odnowić współpracę;
  • jak prowadzić renegocjacje handlowe;
  • jak zamykać współpracę.

MODUŁ V. Metody

W tym module dowiesz się:

Jak przygotować się do negocjacji z siecią handlową:

  • rozpoznanie oczekiwań;
  • przygotowanie oferty i prezentacji;
  • jak kupcy budują swoje stanowiska negocjacyjne;
  • zaplanowanie strategii negocjacyjnych (metody, techniki i narzędzia);
  • dobór zespołu negocjacyjnego i ustalenie ról;
  • Jak tworzyć zespół negocjacyjny:
    • identyfikacja mocnych i słabych stron;
    • przygotowanie się do wyznaczonej roli w zespole negocjacyjnym;
    • techniki rozwoju kompetencji negocjacyjnych członków zespołu;
  • Jak budować relacje z kupcem
    • budowanie stanu emocjonalnego u kupca;
    • sztuka podtrzymywani pozytywnych relacji;
    • etykieta biznesowa w negocjacjach.

MODUŁ VI. Negocjacje z sieciami handlowymi

W tym module dowiesz się:

Jak rozpoczynać negocjacje:

  • budowanie relacji;
  • rozpoznanie cech osobowościowych i ról w zespole negocjacyjnym;
  • prezentacja oferty;
  • Jak realizować strategię w fazie właściwej negocjacji:
    • zdobywanie przewagi podczas rozmów;
    • triki negocjacyjne kupców sieci;
    • rozpoznawanie manipulacji u kupców;
    • unikanie pułapek w rozmowach;
  • Jak zamykać negocjację:
    • przyzwolenie;
    • umowa;
    • gra na czas;
    • podsumowanie;
    • sposoby zdobywania przewagi.

MODUŁ VII. Podtrzymywanie i rozwój współpracy

W tym module dowiesz się:

  • jak budować relację z kupcem;
  • jak wzmocnić pozycję partnera biznesowego;
  • jak zarządzać kryzysem podczas realizacji kontraktu;
  • jak blokować konkurencję.

MODUŁ VIII. Podsumowania szkolenia

Na zakończenie:

  • podsumujemy szkolenie;
  • odpowiemy na ostatnie pytania;
  • pogratulujemy uczestnikom i rozdamy certyfikaty;
  • wręczymy nagrody.

DLACZEGO WARTO SZKOLIĆ SIĘ U NAS?

Solidna dawka praktycznej wiedzy
Miła atmosfera
Małe grupy szkoleniowe
Bezpośredni kontakt z prowadzącym
Elastyczny kalendarz
Realizacja w Twoim mieście
Wysoki standard sal szkoleniowych
Wykwintny catering