Budowanie odporności psychicznej w trudnych warunkach pracy

Jak zbudować odporność psychiczną i fizyczną w wymagających warunkach w pracy?  

Centrum Psychologii Stosowanej realizuje szkolenia w ramach których uczestnicy wzmacniają swoją odporność psychiczną i fizyczną w pracy. 

Odporność psychiczna w pracy to zdolność pracowników do budowania dobrostanu i radzenia sobie ze stresem. Pracownik, który potrafi regulować swoje stany emocjonalne i rozwiązuje skutecznie pojawiające się problemy z pewnością będzie bardziej stabilny i efektywny.  Umiejętności budowania dobrostanu warto rozwijać, wzmacniać a przede wszystkim uczyć się.  

Istnieje wiele sposobów na budowanie odporności psychicznej i fizycznej w trudnych warunkach pracy. Oto niektóre z nich: 

  • Rozpoznanie własnych potrzeb i wartości, które służą odporności psychicznej i fizycznej.
  • Wypracowanie atomowych nawyków sprzyjających zdrowiu.
  • Zastosowanie metod pracy w oparciu o work life balance.   
  • Modelowanie własnego zachowania i postaw od osób, które specjalizują się w tym obszarze. 
  • Uczestniczenie w szkoleniach lub warsztatach dotyczących odporności psychicznej i fizycznej. 
  • Poznawanie własnych potencjałów i zasobów w tym zakresie. 
  • Poznanie potrzeb i oczekiwań swoich współpracowników.
  • Przyjmowanie porażek jako okazji do nauki i rozwoju.
  • Angażowanie się w wolontariat lub działalność społeczną.
  • Zapewnienie sobie zdrowego stylu życia, w tym aktywności fizycznej, zdrowego snu i racjonalnej diety. 
  • Praktykowanie technik radzenia sobie ze stresem i relaksacji, takich jak joga, medytacja czy modlitwa.
  • Zmiana postawy na proaktywną i nastawioną na rozwiązania. 

A ty, jak często doświadczasz stresu lub trudności w pracy? Co robisz, aby radzić z takimi wyzwaniami? Być może szkolenie work life balance będzie doskonałym rozwiązaniem. 

Jak zachować równowagę między pracą a życiem prywatnym? Szkoleniacps.pl – szkolenie work life balance. 

Istnieje wiele sposobów na poprawę równowagi między pracą a życiem prywatnym. Niektóre z nich poruszane są na szkoleniach z wypalenia zawodowego i szkoleniach work life balance. Oto przykłady sposobów na poprawę równowagi o których dowiesz się więcej na szkoleniach:  

  • Ustalenie jasnych granic między pracą a życiem prywatnym.
  • Ustalenie priorytetów zawodowych i życiowych. 
  • Planowanie swojego czasu i wykorzystywanie go efektywnie.
  • Zobowiązanie się do realizacji swoich celów i pasji.
  • Zarezerwowanie czasu na regularne zajęcia rekreacyjne lub hobby.
  • Poproszenie o pomoc przyjaciół lub rodziny w sytuacji gdybyśmy stracili kontrolę nad poświęcany czasem pracy. 
  • Rozpoczęcie od małych zmian i stopniowo wprowadzanie nowych nawyków.
  • Wykonywanie kilku zadań jednocześnie tam, gdzie jest to możliwe i sensowne.
  • Unikanie perfekcjonizmu i akceptowanie niedoskonałości.
  • Radzenie sobie ze stresem i zarzadzanie stanami emocjonalnymi

Jak oceniasz swoją obecną równowagę między pracą a życiem prywatnym? Co chciałbyś zmienić lub poprawić? 

Jakie mogą być zagrożenia, gdy nie zadbasz o naukę umiejętności budowania odporności psychicznej w trudnych warunkach w pracy? 

Trudne warunki pracy mogą przyczynić się do podwyższonego poziomu stresu i napięć. Stres może wpływać na twoje ciało, myśli, uczucia i zachowanie. Często ludzie doświadczający przewlekłego lub ostrego stresu skarżą się na: 

  • zaburzenia nastroju, takie jak drażliwość, niepokój, depresja lub myśli samobójcze;
  • zaburzenia lękowe i fobie; 
  • niechęć, zrezygnowanie i apatia;
  • utrata pewności siebie i poczucia własnej wartości;
  • zmniejszenie zdolności koncentracji i podejmowania decyzji;
  • bóle głowy, mięśni i stawów;
  • problemy ze snem i zmęczenie;
  • nadciśnienie tętnicze, problemy kardiologiczne; 
  • zmiany apetytu i zaburzenia odżywiania;
  • problemy trawienne, takie jak nudności, biegunka lub zaparcia.

Pracownicy doświadczający trudnych warunków w pracy i nie posiadający wiedzy i umiejętności jak sobie z nimi poradzić, często: 

  • popadają w konflikty;
  • obniżają własną efektywność; 
  • zapominają o zadaniach;
  • notują wysoki poziom absencji w pracy;
  • nie dotrzymują terminów;
  • mają trudności w pracy zespołowej;
  • ograniczają się do realizacji niezbędnych zadań; 
  • nie biorą na siebie odpowiedzialności. 

Może warto zastanowić się, czy w twoim zespole nie dzieje się coś niepokojącego. Nawet najlepsi pracownicy pod ciężarem stresu i trudnych zadań mogą wpaść w „dół niemocy i konfliktowości”. Pomóż im szkoleniem z work life balance.