Budowanie odporności psychicznej w trudnych warunkach pracy
Jak zbudować odporność psychiczną i fizyczną w wymagających warunkach w pracy?
Centrum Psychologii Stosowanej realizuje szkolenia w ramach których uczestnicy wzmacniają swoją odporność psychiczną i fizyczną w pracy.
Odporność psychiczna w pracy to zdolność pracowników do budowania dobrostanu i radzenia sobie ze stresem. Pracownik, który potrafi regulować swoje stany emocjonalne i rozwiązuje skutecznie pojawiające się problemy z pewnością będzie bardziej stabilny i efektywny. Umiejętności budowania dobrostanu warto rozwijać, wzmacniać a przede wszystkim uczyć się.
Istnieje wiele sposobów na budowanie odporności psychicznej i fizycznej w trudnych warunkach pracy. Oto niektóre z nich:
- Rozpoznanie własnych potrzeb i wartości, które służą odporności psychicznej i fizycznej.
- Wypracowanie atomowych nawyków sprzyjających zdrowiu.
- Zastosowanie metod pracy w oparciu o work life balance.
- Modelowanie własnego zachowania i postaw od osób, które specjalizują się w tym obszarze.
- Uczestniczenie w szkoleniach lub warsztatach dotyczących odporności psychicznej i fizycznej.
- Poznawanie własnych potencjałów i zasobów w tym zakresie.
- Poznanie potrzeb i oczekiwań swoich współpracowników.
- Przyjmowanie porażek jako okazji do nauki i rozwoju.
- Angażowanie się w wolontariat lub działalność społeczną.
- Zapewnienie sobie zdrowego stylu życia, w tym aktywności fizycznej, zdrowego snu i racjonalnej diety.
- Praktykowanie technik radzenia sobie ze stresem i relaksacji, takich jak joga, medytacja czy modlitwa.
- Zmiana postawy na proaktywną i nastawioną na rozwiązania.
A ty, jak często doświadczasz stresu lub trudności w pracy? Co robisz, aby radzić z takimi wyzwaniami? Być może szkolenie work life balance będzie doskonałym rozwiązaniem.
Jak zachować równowagę między pracą a życiem prywatnym? Szkoleniacps.pl – szkolenie work life balance.
Istnieje wiele sposobów na poprawę równowagi między pracą a życiem prywatnym. Niektóre z nich poruszane są na szkoleniach z wypalenia zawodowego i szkoleniach work life balance. Oto przykłady sposobów na poprawę równowagi o których dowiesz się więcej na szkoleniach:
- Ustalenie jasnych granic między pracą a życiem prywatnym.
- Ustalenie priorytetów zawodowych i życiowych.
- Planowanie swojego czasu i wykorzystywanie go efektywnie.
- Zobowiązanie się do realizacji swoich celów i pasji.
- Zarezerwowanie czasu na regularne zajęcia rekreacyjne lub hobby.
- Poproszenie o pomoc przyjaciół lub rodziny w sytuacji gdybyśmy stracili kontrolę nad poświęcany czasem pracy.
- Rozpoczęcie od małych zmian i stopniowo wprowadzanie nowych nawyków.
- Wykonywanie kilku zadań jednocześnie tam, gdzie jest to możliwe i sensowne.
- Unikanie perfekcjonizmu i akceptowanie niedoskonałości.
- Radzenie sobie ze stresem i zarzadzanie stanami emocjonalnymi.
Jak oceniasz swoją obecną równowagę między pracą a życiem prywatnym? Co chciałbyś zmienić lub poprawić?
Jakie mogą być zagrożenia, gdy nie zadbasz o naukę umiejętności budowania odporności psychicznej w trudnych warunkach w pracy?
Trudne warunki pracy mogą przyczynić się do podwyższonego poziomu stresu i napięć. Stres może wpływać na twoje ciało, myśli, uczucia i zachowanie. Często ludzie doświadczający przewlekłego lub ostrego stresu skarżą się na:
- zaburzenia nastroju, takie jak drażliwość, niepokój, depresja lub myśli samobójcze;
- zaburzenia lękowe i fobie;
- niechęć, zrezygnowanie i apatia;
- utrata pewności siebie i poczucia własnej wartości;
- zmniejszenie zdolności koncentracji i podejmowania decyzji;
- bóle głowy, mięśni i stawów;
- problemy ze snem i zmęczenie;
- nadciśnienie tętnicze, problemy kardiologiczne;
- zmiany apetytu i zaburzenia odżywiania;
- problemy trawienne, takie jak nudności, biegunka lub zaparcia.
Pracownicy doświadczający trudnych warunków w pracy i nie posiadający wiedzy i umiejętności jak sobie z nimi poradzić, często:
- popadają w konflikty;
- obniżają własną efektywność;
- zapominają o zadaniach;
- notują wysoki poziom absencji w pracy;
- nie dotrzymują terminów;
- mają trudności w pracy zespołowej;
- ograniczają się do realizacji niezbędnych zadań;
- nie biorą na siebie odpowiedzialności.
Może warto zastanowić się, czy w twoim zespole nie dzieje się coś niepokojącego. Nawet najlepsi pracownicy pod ciężarem stresu i trudnych zadań mogą wpaść w „dół niemocy i konfliktowości”. Pomóż im szkoleniem z work life balance.