Szkolenie komunikacja interpersonalna
Czy zdajesz sobie sprawę, że komunikacja interpersonalna towarzyszy nam na wszystkich etapach życia, mając znaczący wpływ podczas komunikacji z innymi? Poza tym, że pozwala na nawiązywanie relacji międzyludzkich, ma kluczowe znaczenie w przypadku motywacji i satysfakcji pracowników. To właśnie umiejętność skutecznego komunikowania się zapewnia skuteczność realizacji życiowych w życiu zawodowym i sprzyja budowaniu relacji, dlatego niewątpliwie jest zdolnością, w którą warto zainwestować.
Czym dokładnie jest komunikacja interpersonalna?
To nic innego jak bezpośrednie komunikowanie się i aktywne słuchanie, które stanowią proces mający na celu przekazywanie oraz odbieranie informacji między dwiema osobami lub grupą osób. W niektórych profesjach od skutecznej komunikacji interpersonalnej zależą nie tylko sukcesy wewnątrz struktury organizacji, ale także efektywność w realizowaniu codziennych zadań, takich jak radzenie sobie z trudnym klientem. W przeciwieństwie do wielu innych procesów efektywna komunikacja jest mechanizmem nieodwracalnym, a więc takim, którego skutków nie da się cofnąć czy powtórzyć.
Do kogo skierowany jest kurs?
Opracowane przez nas szkolenie zamknięte z zakresu komunikacji interpersonalnej jest adresowane do wszelkiego rodzaju specjalistów, a także osób zajmujących stanowiska managerów, które poprzez skuteczne komunikowanie się pragną zwiększyć efektywność przekazywania informacji oraz nauczyć się słuchania innych, aby jak najlepiej wykonywać zadania wymagające współpracy z ludźmi. Szkolenie z komunikacji interpersonalnej to idealne rozwiązanie dla osób, które codziennie pokonują bariery komunikacyjne i muszą sobie radzić z trudnymi sytuacjami dlatego jest to szkolenie dla firm.
Zobacz wideo – 4 style komunikacji
NAJWAŻNIEJSZE CELE SZKOLENIA
- Usystematyzowanie wiedzy w zakresie komunikacji interpersonalnej,
- Zapoznanie się z metodami i technikami efektywnej komunikacji,
- Wzmocnienie kompetencji miękkich – interpersonalnych,
- Zwiększenie efektywności w zakresie przepływu informacji w firmie,
- Zmniejszenie ilości sytuacji konfliktowych.
KOMPETENCJE I UMIEJĘTNOŚCI NABYTE W TRAKCIE SZKOLENIA DLA UCZESTNIKÓW SZKOLENIA
Pracownik:
- Rozwija kompetencje miękkie w zakresie komunikacji interpersonalnej a także poprawia styl komunikacji
- Rzetelnie i merytorycznie przekazuje informacje
- Potrafi panować nad emocjami podczas trudnych rozmów
- jest otwarty na komunikację z pracownikami i przełożonymi
- Ogranicza liczbę sytuacji konfliktowych w komunikacji interpersonalnej
- Poprawia przepływ informacji wewnątrz firmy
- Jest przykładem do naśladowania przez zespół.
REZULTATY DLA FIRMY
- Zwiększenie możliwości asertywnej komunikacji z pracownikami i przełożonymi
- Zmniejszenie ilości sytuacji konfliktowych w komunikacji interpersonalnej
- Szybszy przepływ informacji wewnątrz firmy
- Wzrost zadowolonych klientów wewnętrznych i zewnętrznych
- Lepszy klimat w pracy, wzmocnienie współpracy między zespołowej
- Budowanie zintegrowanego i zmotywowanego zespołu
- Profesjonalna obsługa klienta
CZAS REALIZACJI – 2 dni szkoleniowe
MIEJSCE SZKOLENIA – do uzgodnienia
TERMIN SZKOLENIA – do uzgodnienia
CENA SZKOLENIA – zapytaj
PROGRAM SZKOLENIA
MODUŁ I. Wstęp
Podczas pierwszego modułu:
- przywitamy się;
- poznamy swoje imiona i swoje projekty;
- omówimy zasady prowadzenia szkolenia;
- opowiemy o swoich oczekiwaniach;
- ustalimy własne cele;
- zintegrujemy się podczas inspirującego ćwiczenia grupowego.
MODUŁ II. Proces komunikacji interpersonalnej – elementy komunikacji
W tym module dowiesz się:
- jaki jest zdefiniowany model komunikacji;
- jak wykorzystać mechanizmy rządzące procesem komunikacji;
- jak radzić sobie z trudnościami i barierami komunikacyjnymi, – czyli czego należy unikać w komunikacji interpersonalnej;
- jak stosować procesy poznawcze w komunikacji;
- jak stosować procesy behawioralne w komunikacji;
- jakie jest znaczenie komunikacji niewerbalnej;
- jakie jest znaczenie komunikacji werbalnej;
- jak budować stany emocjonalne i postawy u słuchaczy;
- czym jest terytorium psychologiczne w procesie komunikowania się;
- jak rozbijać zniekształcenia.
MODUŁ III. Komunikacja niewerbalna
W tym module dowiesz się:
- jak rozpoznawać mowę ciała w komunikacji
- Pantomimika
- Mimika
- Interakcje niewerbalne
- Dotyk
- Formacje siedzące
- Formacje stojące
- Tempo i dynamika w komunikacji niewerbalnej
- Gesty i kotwice behawioralne
- jak rozpoznać myśli na podstawie ruchu gałek ocznych.
MODUŁ IV. Komunikacja w procesie zarządzania konfliktem
W tym module dowiesz się:
- Czy klient ma zawsze rację;
- Jak udzielać informacji zwrotnej;
- jak komunikować się bez przemocy według metody Rosenberga;
- jak być asertywnym;
- jak komunikować zmiany;
- jak stosować technikę odzwierciedlenia potrzeb klienta;
- jak stosować technikę zadawania pytań i rozpoznania potrzeb;
- jak stosować technikę prezentacji rozwiązań;
- jak stosować technikę rozbijania obiekcji i zastrzeżeń;
- jak stosować technikę zamykania wspólnych ustaleń;
- jak stosować technikę zarządzania emocjami klienta;
- jak stosować metaprogramy i systemy reprezentacji:
- od – do
- różnice –podobieństwa
- konieczność – możliwość
- ogólnie – szczegółowo
- wewnętrzny – zewnętrzny
- system reprezentacji wzrokowej
- system reprezentacji kinestetycznej
- system reprezentacji audytywnej
MODUŁ V. Skuteczne techniki w komunikacji interpersonalnej
W tym module dowiesz się:
- jak stosować zasadę złotych pytań;
- jak stosować technikę parafrazy
- jak stosować technikę odzwierciedlenia
- jak stosować technikę klaryfikacji
- jak stosować technikę hipotezy
- jak stosować technikę mgły
- jak stosować technikę zdartej płyty
- jak stosować technikę pozornej słuszności
- jak stosować technikę lubienia
- jak stosować technikę zoomu uwagi
- jak stosować technikę Lingwistyczne Wzorce – Wywieranie Wpływu
- jak stosować technikę perswazję w komunikacji
MODUŁ VI. Podsumowanie szkolenia
Na zakończenie:
- podsumujemy szkolenie;
- odpowiemy na ostatnie pytania;
- pogratulujemy uczestnikom i rozdamy certyfikaty;
- wręczymy nagrody i materiały szkoleniowe.
Kursy i szkolenia biznesowe – Dlaczego u nas?
- Solidna dawka praktycznej wiedzy
- Miła atmosfera
- Małe grupy szkoleniowe
- Bezpośredni kontakt z prowadzącym
- Elastyczny kalendarz
- Realizacja w Twoim mieście
- Wysoki standard sal szkoleniowych
- Wykwintny catering
Pozostałe szkolenia
Zapraszamy do zapoznania się z pełną ofertą naszych szkoleń z zakresu psychologii sprzedaży:
– Szkolenie – Rozmowa handlowa z klientem
– Szkolenie – Skuteczne techniki sprzedaży
– Szkolenie – Negocjacje handlowe
– Szkolenie – Profesjonalne negocjacje
– Szkolenie – Neuroperswazja w sprzedaży
– Szkolenie – Psychologia pozyskiwania klientów
– Szkolenie – Obsługa reklamacji
– Szkolenie – Zarządzanie sobą w czasieA także pełną ofertą szkolenia dla managerów