METODY ZARZĄDZANIA W UJĘCIU RÓŻNIC POKOLENIOWYCH
BABY BOOMERS, GENERACJA X, Y I Z W PLACÓWKACH MEDYCZNYCH
NAJWAŻNIEJSZE CELE SZKOLENIA
- Usystematyzowanie wiedzy na temat charakterystyki różnic pokoleniowych wśród pracowników (Baby Boomers, X, Y, Z).
- Poznanie technik współpracy i motywacji pracowników z uwzględnieniem różnic pokoleniowych.
- Zwiększenie efektywności w procesie zarządzania pokoleniem X, Y, Z.
- Poszerzenie świadomości dotyczącej wykorzystania nowych technologii przez pokolenie Z.
- Poznanie trendów rozwoju zawodowego na podstawie aktualnych badań i przygotowanie strategii pracy z pokoleniem X, Y i Z.
KOMPETENCJE I UMIEJĘTNOŚCI NABYTE W TRAKCIE SZKOLENIA
PRZEZ UCZESTNIKÓW SZKOLENIA
Menadżer:
- Tworzy sprzyjające środowisko pracy dla osób z różnych pokoleń
- Umiejętnie deleguje zadania z uwzględnieniem potrzeb pokolenia X i Y
- Jest otwarty na zmianę i innowacje, zachęca zespół do zmiany
- Buduje pozytywną atmosferę i wzmacniania zespół
- Przeprowadza coaching indywidualny w oparciu o DM
- Zarządza konfliktami w zespole i buduje dobry klimat w zespole
- Zarządza priorytetami zespołu i celami firmy
- Zarządza stanami emocjonalnymi
- Mobilizuje zespół do wykonywania zadań trudnych
- Jest przykładem do naśladowania przez zespół
REZULTATY DLA SZPITALI i KLINIK MEDYCZNYCH
- Wzrost efektywności pracy zespołu
- Zwiększenie poziomu motywacji do pracy
- Budowa profesjonalnego zespołu
- Lepsza organizacja pracy
- Mniej stresu w pracy i przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu
- Wzrost zadowolonych pracowników
- Lepsza jakość zarządzania
- Zintegrowany i zmotywowany zespół
CZAS REALIZACJI – 2 dni szkoleniowe
MIEJSCE SZKOLENIA – do uzgodnienia
TERMIN SZKOLENIA – do uzgodnienia
CENA SZKOLENIA – zapytaj
PROGRAM SZKOLENIA
MODUŁ I. Wstęp
Podczas pierwszego modułu:
- przywitamy się;
- poznamy swoje imiona i swoje projekty;
- omówimy zasady prowadzenia szkolenia;
- opowiemy o swoich oczekiwaniach;
- ustalimy własne cele;
- zintegrujemy się podczas inspirującego ćwiczenia grupowego.
MODUŁ II. Charakterystyka pokolenia Baby Boomers, generacji X, Y, Z pracowników ochrony zdrowia.
W tym module dowiesz się:
- jakie są profile osobowościowe lekarzy i pielęgniarek generacji Baby Boomers, X, Y, Z;
- co motywuje twojego pracownika z personelu medycznego z generacji X,Y,Z;
- jak komunikują się lekarze i pielęgniarki i jakie mają oczekiwania od przełożonego;
- jak zarządzają czasem lekarze i pielęgniarki z generacji X,Y,Z;
- jak różnicuje się rozwój procesów poznawczych ze względu na typ generacji;
- jak zarysowują się biologiczne różnice pokoleń uwarunkowane cyfrowym światem.
MODUŁ III. Motywacja lekarzy i pielęgniarek z pokolenia X, Y i Z
W tym module dowiesz się:
- jak wywołać zaangażowanie u lekarzy i pielęgniarek;
- jak ukierunkować personel medyczny do działania;
- jak wywołać zmianę zachowania u członków zespołu medycznego;
- jak planować i zobowiązać lekarzy i pielęgniarki do wdrożenia zmian;
- jak powinien przebiegać proces wdrożenia zmian w placówkach medycznych.
MODUŁ IV. Styl zarządzania a różnice pokoleniowe wśród lekarzy i pielęgniarek
W tym module dowiesz się:
- jak zarządzać pokoleniami wg Blancharda;
- z jakiego stylu przywództwa skorzystać;
- czy warto stosować grywalizację;
- jak definiować swój styl zarządzania – zarządzanie potencjalne vs rzeczywiste.
MODUŁ V. Komunikacja interpersonalna z pokoleniem Baby Boomers, generacją X, Y, Z
W tym module dowiesz się:
- jakie są sposoby i formy komunikacji z pokoleniami w ochronie zdrowia;
- jak zrozumieć skróty, slang, skanowanie jako sposób na szybką komunikację;
- czy można zróżnicować pokoleniowo komunikację werbalną i niewerbalną;
- jak rozmawiać z roszczeniowymi pracownikami;
- Jak rozmawiać z biernymi pracownikami;
- jak słuchać aktywne pracowników;
- jak komunikować się w grupie;
- jak budować autorytet;
- jak komunikować się bez przemocy wg Rosenberga;
- jak przekazywać informacje zwrotne;
- jak prowadzić rozmowy korygujące, wspierające, motywujące.
MODUŁ VI. Nowe technologie i zawody przyszłości
W tym module dowiesz się:
- czym jest WEB 3.0 i co to oznacza dla osoby pracownika;
- jaki znaczenie dla moje firmy ma sztuczna Inteligencja, możliwości i zagrożenia;
- jak będą wyglądały zawody przyszłości;
- jak nowe technologie zmieniły rynek pracy.
MODUŁ VII. Podsumowanie szkolenia
Na zakończenie:
- podsumujemy szkolenie;
- odpowiemy na ostatnie pytania;
- pogratulujemy uczestnikom i rozdamy certyfikaty;
- wręczymy nagrody.
DLACZEGO WARTO SZKOLIĆ SIĘ U NAS?
- Solidna dawka praktycznej wiedzy
- Miła atmosfera
- Małe grupy szkoleniowe
- Bezpośredni kontakt z prowadzącym
- Elastyczny kalendarz
- Realizacja w Twoim mieście
- Wysoki standard sal szkoleniowych
- Wykwintny catering