Nowe technologie i osoby bezrobotne z pokolenia Baby Boomers, generacji X, Y i Z
Zmiany demograficzne na rynku pracy wymagają bieżącej analizy i weryfikacji sposobów współpracy z osobami bezrobotnymi. Potencjalni pracownicy z generacji Baby Boomers czy X z pewnością różnią się motywacją, postawami i sposobami osiągania celów od pokolenia Z. Wymiana pokoleń coraz częściej zmusza firmy, czy instytucje do modyfikowania kultury organizacyjnej, sposobu zarządzania i komunikacji międzypokoleniowej. Coraz częściej słyszy się, że starsze pokolenie X zastępowane jest przedstawicielami młodszego pokolenia z generacji Y, a w kolejce do pracy ustawiają się Ci z pokolenia Z. Czym różnią się te generacje, jakie mają oczekiwania zawodowe i jak z nimi współpracować?
Podczas szkolenia, pochylimy się nad tym wyzwaniem. Poznamy indywidualne różnice pokoleniowe, ich wartości, cele zawodowe, motywy, potrzeby i sposoby realizacji kariery zawodowej. Odpowiemy na pytanie, jak skutecznie aktywizować każde pokolenie, na co zwracać szczególną uwagę aby wzmocnić ich poziom motywacji do zmiany. Porozmawiamy również o zawodach przyszłości, nowych technologiach i możliwościach PUP w procesie demograficznej zmiany pokoleniowej.
WYMAGANIA WSTĘPNE DLA UCZESTNIKÓW
Przed rozpoczęciem szkolenia uczestnik powinien posiadać wiedzę z zakresu: ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2008 roku, nr 69
poz. 415 z późn. zm.), rozporządzenia MPiPS w dnia 14 września 2010 roku w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy, rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 12 grudnia 2011 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy (Dz. U. nr 279, poz. 1641).
NAJWAŻNIEJSZE CELE SZKOLENIA
- Usystematyzowanie wiedzy na temat charakterystyki różnic pokoleniowych wśród osób bezrobotnych (Baby Boomers, X, Y, Z)
- Poznanie technik współpracy i motywacji osób bezrobotnych z uwzględnieniem różnic pokoleniowych
- Zwiększenie efektywności w procesie aktywizacji zawodowej pokolenia X, Y, Z
- Poszerzenie świadomości dotyczącej wykorzystania nowych technologii przez pokolenie Z
- Poznanie trendów rozwoju zawodowego na podstawie aktualnych badań i przygotowanie strategii pracy z klientem uwzględniającej te trendy.
KOMPETENCJE NABYTE W TRAKCIE SZKOLENIA
Pracownik:
- Tworzy sprzyjające środowisko aktywizacji osób bezrobotnych
- Umiejętnie motywuje bezrobotnych z uwzględnieniem potrzeb pokolenia Baby Boomers, X i Y
- Jest otwarty na zmianę i innowacje, zachęca zespół do zmiany
- Stosuje techniki współpracy i motywacji osób bezrobotnych z uwzględnieniem różnic pokoleniowych
- Zwiększa efektywność aktywizacji zawodowej pokolenia Baby Boomers, X, Y
- Wykorzystuje znajomość nowych technologii w aktywizacji osób bezrobotnych
REZULTATY DLA FIRMY
- Większa efektywność w zakresie aktywizacji osób długotrwale bezrobotnych
- Wzbogacenie warsztatu pracy osób obsługujących bezrobotnych
- Efektywniejsza współpraca między zespołowa
- Dobry klimat między pracownikami a bezrobotnymi
- Zmotywowany zespół
CZAS REALIZACJI – 2 dni szkoleniowe
MIEJSCE SZKOLENIA – do uzgodnienia
TERMIN SZKOLENIA – do uzgodnienia
CENA SZKOLENIA – zapytaj
PROGRAM SZKOLENIA
MODUŁ I. Wstęp
Podczas pierwszego modułu:
- przywitamy się;
- poznamy swoje imiona i swoje projekty;
- omówimy zasady prowadzenia szkolenia;
- opowiemy o swoich oczekiwaniach;
- ustalimy własne cele;
- zintegrujemy się podczas inspirującego ćwiczenia grupowego.
MODUŁ II. Charakterystyka pokolenia Baby Boomers, generacji X, Y, Z
Główne zagadnienia poruszane w module II
- Profil osobowościowy generacji Baby Boomers, X, Y, Z
- Główne oczekiwania i motywacja potencjalnych pracowników z generacji X,Y,Z
- Sposoby komunikowania się pokoleń
- Czas i odległość w pojęciu każdego pokolenia
- Zróżnicowany rozwój procesów poznawczych
- Biologiczne różnice w pokoleniach uwarunkowane cyfrowym światem
MODUŁ III. Procesy aktywizacji zawodowej z uwzględnieniem różnic pokoleniowych osób bezrobotnych
Główne zagadnienia poruszane w module III
- Proces angażowania wykorzystywany w aktywizacji zawodowej
- Proces ukierunkowania zgodny ze specyfiką pokolenia
- Proces wywołania zmiany
- Proces planowania i zobowiązania do wdrożenia zmian
- Proces wdrożenia zmian
MODUŁ IV. Komunikacja interpersonalna z pokoleniem Baby Boomers, generacją X, Y, Z
Główne zagadnienia poruszane w module IV
- Sposoby komunikacji
- Charakterystyka różnic w komunikacji – formy komunikacji
- Skróty, slang, skanowanie – sposób na szybką komunikację
- Komunikacja werbalna i niewerbalna
- Jak rozmawiać z roszczeniowymi klientami
- Jak rozmawiać z agresywnymi klientami
- Praca z klientem wymagającym w trakcie procesu niezgody
- Jak zachować asertywną postawę z szacunkiem dla klienta
MODUŁ V. Nowe technologie i zawody przyszłości
Główne zagadnienia poruszane w module V
- Czy jest WEB 3.0 i co to oznacza dla osoby bezrobotnej
- Sztuczna Inteligencja, możliwości i zagrożenia
- Robotyka i automatyzacja
- Zawody przyszłości
- Nowe technologie, a zmiany na rynku pracy
MODUŁ VI. Podsumowanie szkolenia
Na zakończenie:
- podsumujemy szkolenie;
- odpowiemy na ostatnie pytania;
- pogratulujemy uczestnikom i rozdamy certyfikaty;
- wręczymy nagrody.
DLACZEGO WARTO SZKOLIĆ SIĘ U NAS?
Solidna dawka praktycznej wiedzy
Miła atmosfera
Małe grupy szkoleniowe
Bezpośredni kontakt z prowadzącym
Elastyczny kalendarz
Realizacja w Twoim mieście
Wysoki standard sal szkoleniowych
Wykwintny catering
Pozostałe szkolenia
Zapraszamy do zapoznania się z pełną ofertą naszych szkoleń dla Urzędów Pracy:
– Szkolenie – Organizacja czasu płacy i przepływu informacji
– Szkolenie – Trudne sytuacje w obsłudze w Urzędach Pracy
– Szkolenie – Dialog motywujący
– Szkolenie – Umiejętności kierownicze w administracji
– Szkolenie – Relacje w zespole pracowniczym
– Szkolenie – Zarządzanie stresem i zapobieganie wypaleniu