Optymalizacja pracy własnej – zarządzanie czasem, organizacja pracy i skuteczny przepływ informacji w firmie
Zarządzanie czasem (ang. time management) – podnoszenie skuteczności poprzez efektywniejsze wykorzystywanie czasu pracy. Głównym założeniem szkolenia jest pozyskanie wiedzy i umiejętności planowania i organizowania zadań. Uczestnik uzyskuje wiele narzędzi pozwalających zwiększyć wydajność swojej pracy i pracy zespołu. Pracownicy, którym towarzyszy chaos, przerywające telefony, nawał zajęć, poczucie zmęczenia, znużenia, rozdrażnienia i niemoc ze względu na uciekający czas, mogą znaleźć rozwiązanie w bardzo skutecznych metodach przedstawianych na szkoleniu. Dodatkowo każdy pracownik otrzyma skuteczne narzędzia poprawiające przepływ informacji w firmie.
WYMAGANIA WSTĘPNE DLA UCZESTNIKÓW
Przed rozpoczęciem szkolenia uczestnik powinien posiadać wiedzę z zakresu: ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2008 roku, nr 69
poz. 415 z późn. zm.), rozporządzenia MPiPS w dnia 14 września 2010 roku w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy, rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 12 grudnia 2011 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy (Dz. U. nr 279, poz. 1641).
NAJWAŻNIEJSZE CELE SZKOLENIA
- Usystematyzowanie wiedzy w zakresie optymalizacji pracy własnej – zarządzanie czasem,
- organizacja pracy i skutecznego przepływu informacji w firmie
- Poznanie technik zarządzania czasem w pracy i zarządzania stresem
- Doskonalenie umiejętności optymalizacji pracy własnej
- Zwiększenie efektywności i terminowości realizacji zadań
- Poszerzenie świadomości w zakresie problematyki zarządzania czasem
- Wypracowanie indywidualnego modelu zarządzania czasem
- Zmiana postawy względem zadań wymagających szybkiej realizacji
KOMPETENCJE NABYTE W TRAKCIE SZKOLENIA
Pracownik:
- Realizuje zadania w oparciu o matrycę Eisenhowera, metodę Alpen i regułę 20/20/60
- Umiejętnie wykorzystuje godziny o najwyższej wydajności – krzywa wydajności
- Umiejętnie deleguje zadania
- Zarządza „złodziejami czasu”
- Zarządza priorytetami własnymi i jest doskonałym przykładem dla zespołu
- Zarządza stresem technikami poznawczymi
- Zarządza stresem technikami behawioralnymi
- Wspiera zespół do wykorzystania optymalnych możliwości
- Koncentruje siebie i zespół na realizacji celów, wyznacza cele ambitne i realne
- Jest terminowy – dobrze postrzegany przez środowisko wewnętrzne jak i zewnętrzne
- Organizuje czas pracy z uwzględnieniem specyficznych czynników środowiska pracy
REZULTATY DLA FIRMY
- Zwiększenie wydajności pracowników
- Terminowość realizowanych zadań
- Wzrost zadowolonych klientów
- Wzmocnienie pozytywnego wizerunku firmy
- Dobry klimat w pracy
- Lepszy przepływ informacji w firmie
- Bardziej zmotywowany zespół
CZAS REALIZACJI – 2 dni szkoleniowe
MIEJSCE SZKOLENIA – do uzgodnienia
TERMIN SZKOLENIA – do uzgodnienia
CENA SZKOLENIA – zapytaj
PROGRAM SZKOLENIA
MODUŁ I. Wstęp
Podczas pierwszego modułu:
- przywitamy się;
- poznamy swoje imiona i swoje projekty;
- omówimy zasady prowadzenia szkolenia;
- opowiemy o swoich oczekiwaniach;
- ustalimy własne cele;
- zintegrujemy się podczas inspirującego ćwiczenia grupowego.
MODUŁ II. Organizacja czasu pracy – narzędzia zarządzania czasem
Główne zagadnienia poruszane w module II
- Dobra i zła organizacja czasu pracy
- Koło czasu – ocena własnej efektywności
- Złodzieje czasu
- Twoja krzywa wydajności dobowej
- Zasada Pareto
- Planowanie wg Analizy ABC
- Metoda Alpen
- Metoda 20/60/20
- Metoda Gantta
- Wykonywanie pracy według kalendarza, planu dnia
- Ramy czasowe planowania
- Odpowiedzialność za planowanie
- Planowanie sytuacji nieprzewidzianych
- Korzyści wynikające z lepszego zarządzania czasem
MODUŁ III. Organizacja czasu pracy w grupie
Główne zagadnienia poruszane w module III
- Konfrontacja własnej organizacji czasu pracy z czasem współpracowników
- Reguły delegowania
- „Zasada Eisenhowera” – Macierz Eisenhowera
- Organizacja pracy grupy
- Bariery w planowaniu i ich przezwyciężanie
- Formy kontroli pracy
MODUŁ IV. Planowanie jako element myślenia strategicznego
Główne zagadnienia poruszane w module IV
- Planowanie taktyczne – opracowywanie i realizacja planów
- Planowanie operacyjne
- Plan jednorazowy
- Plan ciągły
- Zarządzanie przez cele na poziomie pracownika firmy
- Wspólne ustalanie celów i planów
- Okresowy przegląd efektów własnej pracy na poziomie kontaktów z klientem
- Samoocena jako podstawowy element informacji zwrotnej
MODUŁ V. Techniki behawioralne i poznawcze w pracy ze stresem
Główne zagadnienia poruszane w module V
- Mechanizmy i proces zmian behawioralnych i poznawczych pod wpływem stresu
- Regulowania stresu w pracy technikami poznawczymi – dobre praktyki
- Regulowania stresu w pracy technikami behawioralnymi – dobre praktyki
MODUŁ VI. Podsumowanie szkolenia
Na zakończenie:
- podsumujemy szkolenie;
- odpowiemy na ostatnie pytania;
- pogratulujemy uczestnikom i rozdamy certyfikaty;
- wręczymy nagrody.
DLACZEGO WARTO SZKOLIĆ SIĘ U NAS?
Solidna dawka praktycznej wiedzy
Miła atmosfera
Małe grupy szkoleniowe
Bezpośredni kontakt z prowadzącym
Elastyczny kalendarz
Realizacja w Twoim mieście
Wysoki standard sal szkoleniowych
Wykwintny catering
Pozostałe szkolenia
Zapraszamy do zapoznania się z pełną ofertą naszych szkoleń dla Urzędów Pracy:
– Szkolenie – Trudne sytuacje w obsłudze w Urzędach Pracy
– Szkolenie – Dialog motywujący
– Szkolenie – Umiejętności kierownicze w administracji
– Szkolenie – Relacje w zespole pracowniczym
– Szkolenie – Zarządzanie stresem i zapobieganie wypaleniu
– Szkolenie – Problemy różnych pokoleń w związku z bezrobociem i technologią