POSTĘPOWANIE Z PACJENTAMI ROSZCZENIOWYMI, KONFLIKTOWYMI LUB WYCOFANYMI
NAJWAŻNIEJSZE CELE SZKOLENIA
- Zapoznanie się z metodami i technikami zarządzania stanami emocjonalnymi
- Wzmocnienie odporności psychicznej personelu
- Zwiększenie efektywności w zakresie redukcji stresu i napięć emocjonalnych
- Zmniejszenie ilości sytuacji konfliktowych w relacji personel medyczny – pacjent
- Przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu
KOMPETENCJE I UMIEJĘTNOŚCI NABYTE W TRAKCIE SZKOLENIA
PRZEZ UCZESTNIKÓW SZKOLENIA
Lekarz lub pielęgniarka:
- Radzi sobie z trudnymi zachowaniami i emocjami pacjentów
- Potrafi zarządzać stanami emocjonalnymi pacjenta
- W trudnych sytuacji podchodzi do problemów spokojnie i merytorycznie
- Posiada umiejętności obniżania poziomu stresu za pomocą technik poznawczych i behawioralnych
- Tworzy przyjazną i pełną empatii atmosferę
- Wspiera zespół i szybko rozwiązuje trudne sytuacje
- Zmniejsza ryzyko wypalenia zawodowego
REZULTATY DLA PLACÓWKI MEDYCZNEJ
- Zmniejszenie ilości sytuacji konfliktowych w komunikacji interpersonalnej
- Wzrost zadowolonych pacjentów
- Lepszy klimat w pracy, wzmocnienie współpracy międzyzespołowej
- Budowanie zintegrowanego i zmotywowanego zespołu
- Profesjonalna pomoc udzielana pacjentowi
- Mniejsza absencja w pracy
- Wysokie morale zespołu
CZAS REALIZACJI – 2 dni szkoleniowe
MIEJSCE SZKOLENIA – do uzgodnienia
TERMIN SZKOLENIA – do uzgodnienia
CENA SZKOLENIA – zapytaj
PROGRAM SZKOLENIA
MODUŁ I. Wstęp
- Powitanie się z uczestnikami i omówienie zasady prowadzenia szkolenia
- Ustalenie oczekiwań uczestników
- Ustalenie celów szkoleniowych
- Integracja uczestników podczas inspirującego ćwiczenia grupowego
MODUŁ II. AFEKTY – EMOCJE – UCZUCIA – NASTROJE – STRES – WYPALENIE ZAWODOWE
- Jak powstają emocje, uczucia nastroje i afekty
- Stres – proces powstawania, stresory, źródła, skutki, PTSD
- Emocje vs stres
- Stany emocjonalne u pacjentów
- Stany emocjonalne personelu medycznego
- Wypalenie zawodowe – podstawowe zagadnienia
MODUŁ III. Zarządzanie emocjami pacjenta poprzez procesy poznawcze
- Techniki komunikacji z pacjentem agresywnym
- Techniki rozmowy z pacjentem roszczeniowym
- Techniki rozmowy z pacjentem zamkniętym
- Techniki rozmowy z pacjentem manipulującym
- Techniki rozmowy z pacjentem pod wpływem alkoholu
MODUŁ IV. Zarządzanie własnymi emocjami poprzez procesy poznawcze
- Praca na treściach poznawczych – Podstawowe Przekonania
- Praca na treściach poznawczych – Dysfunkcyjne Założenia
- Praca na treściach poznawczych – Negatywne Automatyczne Myśli
- Praca z submodalnościami
- Praca z obserwatorem
- Zarządzanie emocjami poprzez wyobraźnię
- Zarządzanie emocjami poprzez rokowanie
MODUŁ V. Zarządzanie stanami emocjonalnymi poprzez mechanikę ciała – techniki behawioralne
- Stany emocjonalne zakotwiczone ciele
- Gdzie pojawiają się mechanizmy spustowe w ciele
- Jak uwalniają się mechanizmy spustowe w ciele
- Warunkowanie klasyczne stanów emocjonalnych
- Warunkowanie instrumentalne stanów emocjonalnych
- Wzmacnianie pozytywnych reakcji u pacjentów
- Wywoływanie stanu odprężenia i spokoju u pacjentów
- Utrzymywanie spokoju i harmonii w trudnych sytuacjach
MODUŁ VI. Podsumowanie szkolenia
- Podsumowanie szkolenia
- Sesja Q&A
- Rozdanie certyfikatów
DLACZEGO WARTO SZKOLIĆ SIĘ U NAS?
- Solidna dawka praktycznej wiedzy
- Miła atmosfera
- Małe grupy szkoleniowe
- Bezpośredni kontakt z prowadzącym
- Elastyczny kalendarz
- Realizacja w Twoim mieście
- Wysoki standard sal szkoleniowych
- Wykwintny catering