Radzenie sobie w bardzo trudnych sytuacjach przy obsłudze klienta w UP
WYMAGANIA WSTĘPNE DLA UCZESTNIKÓW
Przed rozpoczęciem szkolenia uczestnik powinien posiadać wiedzę z zakresu: ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2008 roku, nr 69
poz. 415 z późn. zm.), rozporządzenia MPiPS w dnia 14 września 2010 roku w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy, rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 12 grudnia 2011 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy (Dz. U. nr 279, poz. 1641).
NAJWAŻNIEJSZE CELE SZKOLENIA
- Usystematyzowanie wiedzy w zakresie komunikacji w bardzo trudnych sytuacjach podczas obsługi klienta
- Zapoznanie się z metodami i technikami efektywnej komunikacji z klientami urzędu pracy
- Wzmocnienie kompetencji miękkich – interpersonalnych niezbędnych do pracy z klientem trudnym
- Zwiększenie efektywności w zakresie komunikacji interpersonalnej
- Zmniejszenie ilości sytuacji konfliktowych wynikających z trudności komunikacyjnych
- Monitoring i analiza mocnych i słabych stron uczestników szkolenia z jednoczesnymi
- propozycjami rozwiązania trudności
KOMPETENCJE NABYTE W TRAKCIE SZKOLENIA
Pracownik:
- Potrafi dostosować formę komunikacji do typologii zachowań klienta
- Rzetelnie i merytorycznie przekazuje informacje
- Potrafi panować nad emocjami podczas trudnych rozmów
- Buduje pozytywną atmosferę
- Potrafi tworzyć wizerunek profesjonalnego urzędu
- Rozwija kompetencje miękkie w zakresie komunikacji interpersonalnej
- Jest przykładem do naśladowania przez zespół
- Zwiększenie możliwości komunikacyjnych z pracownikami i przełożonymi
- Zmniejszenie ilości sytuacji konfliktowych w komunikacji interpersonalnej.
REZULTATY DLA FIRMY
- Wzrost zadowolonych klientów wewnętrznych i zewnętrznych
- Lepszy klimat w pracy, wzmocnienie współpracy między zespołowej
- Zmniejszenie się liczby niezadowolonych klientów
- Umiejętność radzenia w sytuacjach trudnych
- Zintegrowany i zmotywowany zespół
- Wzmocnienie właściwych postaw pracowniczych względem klientów
- Umiejętne reagowanie na niekomfortowe zachowania klientów
CZAS REALIZACJI – 2 dni szkoleniowe
MIEJSCE SZKOLENIA – do uzgodnienia
TERMIN SZKOLENIA – do uzgodnienia
CENA SZKOLENIA – zapytaj
PROGRAM SZKOLENIA
MODUŁ I. Wstęp
Podczas pierwszego modułu:
- przywitamy się;
- poznamy swoje imiona i swoje projekty;
- omówimy zasady prowadzenia szkolenia;
- opowiemy o swoich oczekiwaniach;
- ustalimy własne cele;
- zintegrujemy się podczas inspirującego ćwiczenia grupowego.
MODUŁ II. Proces komunikacji interpersonalnej – zagadnienia podstawowe
Główne zagadnienia poruszane w module II
- Model komunikacji
- Mechanizmy rządzące procesem komunikacji
- Trudności i bariery komunikacyjne, – czyli czego należy unikać w komunikacji interpersonalnej
- Procesy poznawcze w komunikacji
- Procesy behawioralne w komunikacji
- Znaczenie komunikacji niewerbalnej i jej wpływ na jakość komunikatu
- Znaczenie komunikacji werbalnej
- Słowa jako symbole budujące stany emocjonalne i postawy u słuchaczy
- Terytorium psychologiczne w procesie komunikowania się
- Proces zniekształceń i plotek
MODUŁ III. Komunikacja niewerbalna
Główne zagadnienia poruszane w module III
- Mowa ciała
- Pantomimika
- Mimika
- Interakcje niewerbalne
- Dotyk
- Analiza procesu poznawczego na podstawie ruchów gałek ocznych
- Formacje siedzące
- Formacje stojące
- Tempo i dynamika w komunikacji niewerbalnej
- Gesty i kotwice behawioralne
MODUŁ IV. Efektywna komunikacja w procesie konfliktów
Główne zagadnienia poruszane w module IV
- Klient ma zawsze rację – jak sprawić aby klienci przyjmowali pozytywnie negatywne informacje?
- Aktywne słuchanie w procesie komunikacji
- Negatywna informacja zwrotna w procesie komunikacji
- Komunikacja bez przemocy Rosenberga
- Asertywność w komunikacji
- Jak przekazywać negatywne informacje klientom?
- Technika odzwierciedlenia potrzeb klienta
- Technika zadawania pytań i rozpoznania potrzeb
- Techniki prezentacji rozwiązań
- Techniki rozbijania obiekcji i zastrzeżeń
- Techniki zamykania wspólnych ustaleń
- Techniki zarządzania emocjami klienta
- Sztuka redagowania pism i e-maili
- Etykieta rozmów telefonicznych
MODUŁ V. Techniki komunikacji interpersonalnej
Główne zagadnienia poruszane w module V
- Zasada złotych pytań, – w jaki sposób i kiedy zadawać pytania.
- Technika parafrazy
- Technika odzwierciedlenia
- Technika klaryfikacji
- Technika hipotezy
- Technika mgły
- Technika zdartej płyty
- Technika pozornej słuszności
- Technika lubienia
- Technika zoomu uwagi
- Lingwistyczne Wzorce Wywierania Wpływu
- Perswazja w komunikacji
MODUŁ V. Ćwiczenia sytuacyjne – gotowe rozwiązania
Główne zagadnienia poruszane w module V
- Klient wyraża agresję (słowną/behawioralną- sytuacje skrajne zagrażające zdrowiu lub życiu urzędnika)
- Klient atakuje urzędnika personalnie
- Klient przyjmuje postawę nadmiernych roszczeń
- Klient straszy swoją pozycją społeczną/stanowiskiem
- Klient krytykuje innych pracowników, szuka kompana do plotkowania
- Klient wręcza prezent
MODUŁ VI. Podsumowanie szkolenia
Na zakończenie:
- podsumujemy szkolenie;
- odpowiemy na ostatnie pytania;
- pogratulujemy uczestnikom i rozdamy certyfikaty;
- wręczymy nagrody.
DLACZEGO WARTO SZKOLIĆ SIĘ U NAS?
Solidna dawka praktycznej wiedzy
Miła atmosfera
Małe grupy szkoleniowe
Bezpośredni kontakt z prowadzącym
Elastyczny kalendarz
Realizacja w Twoim mieście
Wysoki standard sal szkoleniowych
Wykwintny catering
Pozostałe szkolenia
Zapraszamy do zapoznania się z pełną ofertą naszych szkoleń dla Urzędów Pracy:
– Szkolenie – Organizacja czasu płacy i przepływu informacji
– Szkolenie – Dialog motywujący
– Szkolenie – Umiejętności kierownicze w administracji
– Szkolenie – Relacje w zespole pracowniczym
– Szkolenie – Zarządzanie stresem i zapobieganie wypaleniu
– Szkolenie – Problemy różnych pokoleń w związku z bezrobociem i technologią