Szkolenia z komunikacji interpersonalnej
Szkolenia z komunikacji interpersonalnej dla biznesu, administracji i ochrony zdrowia. Szkolenia online i stacjonarne.
Na stronie Szkoleniacps możesz znaleźć wiele interesujących modułów szkoleniowych z komunikacji interpersonalnej skierowanych do pracowników biznesu, administracji i ochrony zdrowia. Szkolenia z komunikacji interpersonalnej z pewnością zwiększą efektywność porozumiewania się między ludźmi bez względu na sytuację w jakiej się znajdą. Rozwój umiejętności pracowników w zakresie skutecznej komunikacji interpersonalnej jest mocnym fundamentem kultury organizacyjnej. Podczas szkolenia uczestnicy poznają metody, techniki i narzędzia ułatwiające komunikowanie się z innymi poprzez komunikację werbalną, niewerbalną, pisaną, świadomą i nieświadomą.
Dlaczego warto szkolić się z komunikacji interpersonalnej?
Opanowanie wysokiego poziomu komunikowania się z innymi ludźmi przyniesie wiele korzyści do życia osobistego i zawodowego. Dzięki efektywnej komunikacji interpersonalnej możesz:
- zbudować dobre relacje z innymi ludźmi,
- zrozumieć i wczuć się w potrzeby i emocje innych,
- wyrazić swoje jasno swoje myśli i intencje,
- rozwiązywać konflikty i negocjować dalsze porozumienie,
- motywować i angażować się w pracę zespołową,
- zdobywać nowych klientów i budować pozytywny wizerunek firmy,
- zarządzać efektywnie zespołem,
- delegować w motywujący sposób zadania,
- zmniejszyć liczbę nieporozumień i napięć międzyludzkich,
- ograniczyć konflikty w zespole pracowniczym.
W pracy może pomóc wzmocnić zaangażowanie, zwiększyć produktywność i zredukować konflikty, natomiast w relacjach z innymi może pomóc budować zaufanie, współpracę i zrozumienie, a w rozwoju osobistym może pomóc wyrażać siebie. Jest wiele obszarów, gdzie komunikujesz się z innymi i często pojawiają się kłopoty. te kłopoty pojawiają się nie dlatego, że masz złe intencje, ale dlatego, że zostałeś niewłaściwie zrozumiany lub niewłaściwie wyraziłeś swoje potrzeby poglądy i sugestie.
Jakie są skutki błędów w komunikacji?
Główne przeszkody w komunikacji z pewnością utrudniają nam porozumienie z innymi. Wszystko to, co uniemożliwia lub zniekształca proces komunikowania się należy zauważyć, zinterpretować i zmienić. Generalnie możemy wyróżnić 4 rodzaje przeszkód:
- przeszkody fizyczne, czyli hałas, odległość, zakłócenia techniczne itp.,
- przeszkody językowe, czyli niezrozumienie słów lub symboli używanych przez rozmówcę,
- przeszkody kulturowe, czyli różnice w normach i wartościach między ludźmi z różnych środowisk,
- przeszkody psychologiczne, czyli emocje, postawy, zaburzenia i poglądy wpływające na odbiór i interpretację komunikatu.
Każda rozmowa interpersonalna, która kończy się nieporozumieniem to strata produktywności, czasu, osłabienie więzi z innymi, poczucie krzywdy, niezrozumienia i chęć zamknięcia się na dalszy dialog z daną osobą. W ciągu całego życia spośród różnych czynności poświęcasz najwięcej czasu na komunikację interpersonalną. Być może dlatego warto pochylić się nad tym tematem szkoleniowym i rozważyć zapisanie się na szkolenie z komunikacji interpersonalnej.
Co możesz przećwiczyć podczas szkolenia z komunikacji interpersonalnej? Szkolenie online lub stacjonarne.
Z pewnością będziesz miał okazję przećwiczyć pod okiem trenera różne rodzaje komunikacji interpersonalnej. Rodzaje komunikacji możesz podzielić na różne kategorie skatalogowane:
- według formy przekazu: komunikacja słowna, pisemna, symboliczna;
- według sposobu kontaktu: komunikacja bezpośrednia i pośrednia;
- według zakresu odbiorców: komunikacja społeczna, codzienna, indywidulana i zespołowa;
- według rodzaju kodu: komunikacja werbalna i niewerbalna.
W ramach tych kategorii będziesz miał okazję poznać i rozwinąć swoje umiejętności w zakresie:
- aktywnego słuchania, czyli okazywania zainteresowania i uwagi rozmówcy, empatii;
- opanowania emocji i cierpliwości w rozmowie;
- sprecyzowanie celu komunikacji i odpowiedzialności za własny komunikat;
- jasnego i precyzyjnego formułowania swoich myśli i intencji;
- konstruowania efektywnej informacji zwrotnej, czyli podawania opinii w sposób szanujący drugą stronę,
- komunikacji niewerbalnej, czyli użycia gestów, mimiki, tonu głosu i kontaktu wzrokowego;
- asertywności i dążenia do porozumienia;
- rozpoznania metod komunikacji skoncentrowanej na rozwiązaniach;
- stosowania Dialogu Motywującego;
- stosowania komunikacji NVC;
- stosowania komunikacji błękitnej i zielonej;
- stosowania komunikacji perswazyjnej.