Szkolenia z komunikacji medycznej – online i stacjonarne 

Komunikacja medyczna dla lekarzy, pielęgniarek, psychologów, nauczycieli? 

Umiejętność komunikacji z pacjentem jest jedną z najważniejszych kompetencji miękkich personelu medycznego. Na stronie szkoleniacps.pl znajdziesz wiele tematów szkoleniowych dla lekarzy, pielęgniarek, położnych i ratowników medycznych. Komunikacja medyczna to specyficzny dział nauki, w której znajdziemy wiele szczegółowych zagadnień z takich dziedzin, jak:  medycyna, psychologia, socjologia, językoznawstwo, antropologia, filozofia, pedagogika. Każda z tych dziedzin wnosi własne refleksje i swoją nomenklaturę, a każdy specjalista od komunikacji medycznej wnosi swoje spojrzenie, wrażliwość, doświadczenie, techniki, narzędzia, metody nauczania i sposób prowadzenia procesu szkoleniowego. 

W ciągu jednego dnia pracy medycy przeprowadzają dziesiątki konsultacji i nieprzerwanie komunikują się z pacjentami i z zespołem medycznym. Rozmawiając z pacjentami dochodzi do różnych interakcji emocjonalnych. Pacjenci doświadczający choroby bywają zalękliwi i zagubieni bywa, że i niecierpliwi lub agresywni,  wówczas może doprowadzić do bardzo stresujących sytuacji w kontakcie z personelem medycznym. W takich momentach może szybko dojść do eskalacji konfliktu i pogorszenia się relacji lekarz – pacjent. Warto przygotować się do takich okoliczności, z pewnością każdy specjalista powinien zadbać o siebie i uzupełniać swoje kompetencje na szkoleniu z komunikacji medycznej.   

Dlaczego warto uczyć się komunikacji medycznej?

Po pierwsze będziesz miał dużą wiedzę w zakresie komunikacji medycznej skoncentrowanej na rozwiązaniach, w duchu Dialogu Motywującego, komunikacji medycznej Calgary Cambridge. Będziesz potrafił rozmawiać z pacjentami i ich rodzinami wykorzystując komunikację bez przemocy, nastawioną na rozwiązania.  Poznasz techniki i narzędzia skutecznej komunikacji medycznej, dzięki czemu znacznie ułatwisz sobie  kontakt z pacjentem. 

Lekarze i pielęgniarki z wysokim poziomem kompetencji miękkich mają mniej sytuacji konfliktowych z pacjentami i mniej napięć w zespołach medycznych. Są bardziej empatyczni i współpracujący. Pacjenci ufają lekarzom, cechującym się wysokim poziomem komunikacji i chętniej współpracują z nimi. Podczas wywiadu otwarcie mówią o swoich dolegliwościach i wstydliwych nawykach, szybciej poddają się procedurom medycznym i stosują się do edukacji medycznej. Lekarze i pielęgniarki o wysokim poziomie kompetencji komunikacyjnych znacznie rzadziej doświadczają wysokiego stresu i wypalenia zawodowego. Relacje, które lekarze budują ze swoimi pacjentami w znacznym stopniu odzwierciedlają jego poziom umiejętności komunikowania się.   

O czym dowiem się uczestnicząc w szkoleniach online i stacjonarnych z komunikacji medycznej?  

Dowiesz się jak prowadzić pacjenta zgodnie z modelem Calgary Cambridge. Nauczysz się prowadzić wywiad z pacjentem pediatrycznym, dorosłym, onkologicznym, psychiatrycznym, zaburzonym, w pobudzeniu emocjonalnym. Nauczysz się metod opanowania własnych emocji i emocji pacjenta. Ułożysz własny schemat rozmowy podczas badania przedmiotowego, będziesz wiedział w jakiej kolejności informować pacjenta w przypadku trudnej diagnozy. Dodatkowo nauczysz się motywować pacjenta do współpracy. Zostaniesz mistrzem edukacji medycznej. 

Co możesz przećwiczyć podczas szkolenia stacjonarnego z komunikacji medycznej?

Szkoleniacps.pl to miejsce, gdzie będziesz mógł eksperymentować i ćwiczyć własne umiejętności komunikacji z pacjentem. Na podstawie symulacji pracy z pacjentem znajdziesz odpowiedź na pytanie: 

  • Jak przygotować się do konsultacji medycznej?
  • Jak prowadzić konsultację z pacjentem?
  • Jak zbudować przestrzeń i współdecydować w procesie leczenia?
  • Jak przekazywać informacje trudne, jak reagować na silne emocje pacjenta? 
  • Jak edukować i układać plan profilaktyki z pacjentem? 
  • Jak radzić z własnymi emocjami i emocjami pacjentów? 
  • Jak poradzić sobie w komunikacji w zespole? 
  • Jak reagować na ataki i zaczepki?
  • Jak reagować na pacjentów pod wpływem środków odurzających? 
  • Jak reagować na pacjentów roszczeniowych i agresywnych? 
  • Jak zmniejszać niepewność u pacjentów? 
  • Jak edukować skutecznie pacjentów w chorobami przewlekłymi?
  • Jak rozmawiać z rodziną pacjenta?
  • Jak motywować zespół medyczny do wspólnej pracy?