Trening umiejętności Dialogu Motywującego. Szczegółowe metody pracy z osobą bezrobotną w kierunku wydobywania motywacji do zmiany
Trening umiejętności pracy z osobą bezrobotną w kierunku wydobywania motywacji do zmiany to kontynuacja szkolenia opartego na standardach Terapii Motywującej. Warsztat skierowany jest do pracowników Urzędów Pracy a szczególnie do osób zajmujących się obsługą osób bezrobotnych cechujących się w zachowaniu dużym oporem, niechęcią do zmiany, mechanizmami ucieczkowymi, brakiem wiary w siebie i wycofaniem społecznym. To doskonale narzędzie, którym mogą posługiwać się pracownicy UP w kontakcie z bezrobotnym bez względu na czas trwania rozmowy. Nawet jednominutowa rozmowa może zwiększyć motywację bezrobotnego do zmiany.
WYMAGANIA WSTĘPNE DLA UCZESTNIKÓW
Przed rozpoczęciem szkolenia uczestnik powinien posiadać wiedzę z zakresu: ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2008 roku, nr 69
poz. 415 z późn. zm.), rozporządzenia MPiPS w dnia 14 września 2010 roku w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy, rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 12 grudnia 2011 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy (Dz. U. nr 279, poz. 1641).
NAJWAŻNIEJSZE CELE SZKOLENIA
- Wzmocnienie kompetencji i rozwijanie dodatkowych zasobów w pracy z osobą bezrobotną,
- Zapoznanie się z metodami pracy z osobą oporującą,
- Pozyskanie umiejętności pracy w oparciu o wartości,
- Poznanie technik motywowania bezrobotnych,
- Wprowadzenie standardów pracy z osobą oporującą zgodnie z procesami zmian wg DM.
KOMPETENCJE NABYTE W TRAKCIE SZKOLENIA
Pracownik:
- Prowadzi aktywizującą rozmowę z bezrobotnym w oparciu o standardy DM
- Jest zmotywowany do realizacji celów PUP
- Potrafi reagować na opór bezrobotnego
- Prowadzi przyjemne i pełne szacunku rozmowy ze współpracownikami
- Jest odporny na stres wynikający z obsługi klienta trudnego
- Potrafi wzmocnić bezrobotnego i zmotywować do dokonania zmiany
- Profesjonalnie realizuje cele ustawodawcy
REZULTATY DLA FIRMY
- Bardziej zmotywowany zespół
- Dobry klimat między pracownikami
- Dobry klimat między pracownikami a bezrobotnymi
- Większa efektywność w zakresie aktywizacji osób długotrwale bezrobotnych
- Wzbogacenie warsztatu pracy osób obsługujących bezrobotnych
CZAS REALIZACJI – 2 dni szkoleniowe
MIEJSCE SZKOLENIA – do uzgodnienia
TERMIN SZKOLENIA – do uzgodnienia
CENA SZKOLENIA – zapytaj
PROGRAM SZKOLENIA
MODUŁ I. Wstęp
Podczas pierwszego modułu:
- przywitamy się;
- poznamy swoje imiona i swoje projekty;
- omówimy zasady prowadzenia szkolenia;
- opowiemy o swoich oczekiwaniach;
- ustalimy własne cele;
- zintegrujemy się podczas inspirującego ćwiczenia grupowego.
MODUŁ II. Empatia w pracy z osobą bezrobotną
Główne zagadnienia poruszane w module II
- Budowanie empatycznego klimatu pracy z klientem
- Empatia na poziomie niewerbalnym
- Empatia na poziomie werbalnym
- wzmacnianie poczucia sprawczości u bezrobotnego
MODUŁ III. Wartości, zasady i duch Dialogu Motywującego
Główne zagadnienia poruszane w module III
- Podstawowe zasady pracy w DM
- Duch DM
- Realizacja celów w o oparciu wartości
- Wartości klienta vs cele indywidualne
- Wartości pracownika vs wartości bezrobotnego
MODUŁ IV. Praca z klientem w niezgodzie (w oporze)
Główne zagadnienia poruszane w module IV
- Zdefiniowanie i rozpoznanie oporu u bezrobotnego
- Opór a wypowiedź podtrzymująca status quo
- Ambiwalencja w oporze
- Wykorzystanie oporu do napędzania zmiany
MODUŁ V. Techniki Dialogu Motywującego w pracy z klientem oporującym
Główne zagadnienia poruszane w module V
- Dowartościowanie
- Pytania otwierające
- Odzwierciedlenie
- Podsumowanie
MODUŁ V. Cztery Procesy w Dialagu Motywującym
Główne zagadnienia poruszane w module V
- Proces angażowania
- Proces ukierunkowania
- Proces wywoływania i język zmiany
- Proces planowania
MODUŁ VI. Podsumowanie szkolenia
Na zakończenie:
- podsumujemy szkolenie;
- odpowiemy na ostatnie pytania;
- pogratulujemy uczestnikom i rozdamy certyfikaty;
- wręczymy nagrody.
DLACZEGO WARTO SZKOLIĆ SIĘ U NAS?
Solidna dawka praktycznej wiedzy
Miła atmosfera
Małe grupy szkoleniowe
Bezpośredni kontakt z prowadzącym
Elastyczny kalendarz
Realizacja w Twoim mieście
Wysoki standard sal szkoleniowych
Wykwintny catering
Pozostałe szkolenia
Zapraszamy do zapoznania się z pełną ofertą naszych szkoleń dla Urzędów Pracy:
– Szkolenie – Organizacja czasu płacy i przepływu informacji
– Szkolenie – Trudne sytuacje w obsłudze w Urzędach Pracy
– Szkolenie – Umiejętności kierownicze w administracji
– Szkolenie – Relacje w zespole pracowniczym
– Szkolenie – Zarządzanie stresem i zapobieganie wypaleniu
– Szkolenie – Problemy różnych pokoleń w związku z bezrobociem i technologią