Trening umiejętności kierowniczych – nowe trendy zarządzania w administracji
„Wewnątrz organizacji tylko trzy zjawiska występują naturalnie: spory, chaos i nieefektywność. Cała reszta wymaga przywództwa.”
Peter Drucker
Za co odpowiada dziś kadra kierownicza? prof. Henryk Sterniczuk, Uniwersytet New Brunswick pisze: „Tradycyjnie od dwóch wieków zarządzanie skupiało się na osiąganiu przewagi konkurencyjnej poprzez wielkość firmy rozumianej jako kombinacja potencjału produkcji i dystrybucji, a w wewnętrznych procesach poprzez efektywność uzyskiwaną dzięki podziałowi pracy, dającemu w rezultacie jasność ról i specjalizacje, oraz dzięki kontroli realizacji zadań. W warunkach konkurencji otwartej przez globalizację te czynniki są ważne, ale przestały być wystarczające dla sukcesu w biznesie i rozwoju firmy. Dziś sprawne zarządzanie zmierza do wytworzenia przewagi konkurencyjnej poprzez szybkość reakcji na nowe możliwości oraz zaistniałe problemy, elastyczność zarówno zasobów pracy, jak i struktury organizacyjnej, a następnie integrację wszelkich zasobów oraz generowanie i wprowadzanie innowacji. W rezultacie tych nowych potrzeb diametralnie zmieniają się zarówno struktura, jak i codzienna praktyka zarządzania. Nowe czynniki sukcesu wymagają bowiem pracowników jako samodzielnie myślących ludzi, zdolnych do podejmowania inicjatyw, struktury zarządzania pozwalającej na elastyczność oraz zaufania zarówno w stosunkach poziomych, jak i hierarchicznych. Organizacja przestaje dzielić się na poziomy władzy, a przekształca w środowisko współpracy. Właśnie za tworzenie tego środowiska oraz wykorzystywanie możliwości wewnętrznych oraz tych wynikających z doświadczenia odpowiada cała kadra kierownicza.”
WYMAGANIA WSTĘPNE DLA UCZESTNIKÓW
Przed rozpoczęciem szkolenia uczestnik powinien posiadać wiedzę z zakresu: ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2008 roku, nr 69
poz. 415 z późn. zm.), rozporządzenia MPiPS w dnia 14 września 2010 roku w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy, rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 12 grudnia 2011 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy (Dz. U. nr 279, poz. 1641).
NAJWAŻNIEJSZE CELE SZKOLENIA
- Usystematyzowanie wiedzy w zakresie kompetencji menadżerskich
- Budowanie stylu przywództwa sytuacyjnego
- Zapoznanie się z technikami rozwiązywania problemów w zarządzaniu
- Doskonalenie umiejętności delegowania zadań
- Zarządzanie zmianą i celami zespołu
- Przećwiczenie technik zarządzania zmianą
- Pozyskanie umiejętności zarządzania rozwojem zawodowym pracownika
- Pozyskanie umiejętności zarządzania stanami emocjonalnymi
- Zwiększenie motywacji pracowników
KOMPETENCJE NABYTE W TRAKCIE SZKOLENIA
Menadżer:
- Pracuje w oparciu o styl przywództwa sytuacyjnego
- Umiejętnie deleguje zadania zgodne z celami firmy, monitoruje i wspiera
- Jest otwarty na zmianę i innowacje, zachęca zespół do zmiany
- Buduje pozytywną atmosferę i wzmacniania zespół
- Przeprowadza coaching indywidualny w oparciu o DM
- Zarządza konfliktami w zespole przekształcając je w szanse pozytywnego wzmocnienia zespołu i buduje dobry klimat
- Zarządza priorytetami zespołu i celami firmy
- Zarządza stanami emocjonalnymi
- Mobilizuje zespół do wykonywania zadań trudnych
- Rozwija kompetencje zespołu
- Jest przykładem do naśladowania przez zespół
REZULTATY DLA FIRMY
- Wzrost efektywności pracy zespołu
- Zwiększenie poziomu motywacji do pracy
- Budowa profesjonalnego zespołu
- Lepsza organizacja pracy
- Mniej stresu w pracy i przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu
- Wzrost zadowolonych pracowników
- Umiejętność radzenia w sytuacjach trudnych – lepszy klimat pracy
- Lepsza jakość zarządzania
- Zintegrowany i zmotywowany zespół.
CZAS REALIZACJI – 2 dni szkoleniowe
MIEJSCE SZKOLENIA – do uzgodnienia
TERMIN SZKOLENIA – do uzgodnienia
CENA SZKOLENIA – zapytaj
PROGRAM SZKOLENIA
MODUŁ I. Wstęp
Podczas pierwszego modułu:
- przywitamy się;
- poznamy swoje imiona i swoje projekty;
- omówimy zasady prowadzenia szkolenia;
- opowiemy o swoich oczekiwaniach;
- ustalimy własne cele;
- zintegrujemy się podczas inspirującego ćwiczenia grupowego.
MODUŁ II. Menadżer jako przywódca
Główne zagadnienia poruszane w module II
- Priorytety strategiczne
- Czym jest przywództwo w zarządzaniu zespołem?
- Zasady, mechanizmy, proces przywództwa
- Wartości i założenia przywództwa
- Cechy przywódcy
- Typologia przywódców
- Zadania własne w przewodzeniu zespołem
- Expose szefa
MODUŁ III. Cykl życia i proces tworzenia się zespołu
Główne zagadnienia poruszane w module III
- Budowanie zespołu. Jak zmienić grupę w zespół?
- Jak wytworzyć efekt synergii w zespole?
- Cykl życia zespołu
- Cykl pracy zespołowej
- Jak wzmacniać zespół w realizacji projektów?
- Sztuka motywującego delegowania zadań w oparciu o cele
- Monitorowanie i wspieranie
MODUŁ IV. Komunikacja w procesie zarządzania
Główne zagadnienia poruszane w module IV
- Przekaz informacji i komunikacja przywódcy
- Aktywne słuchanie w procesie komunikacji
- Komunikacja w grupie, wywieranie wpływu, budowanie autorytetu
- Komunikacja bez przemocy Rosenberga
- Metody i zasady przekazywania informacji zwrotnych
- rozmowy wzmacniające, upominające i dyscyplinujące, ukierunkowujące.
MODUŁ V. Automotywacja lidera i motywacja zespołu
Główne zagadnienia poruszane w module V
- Teoria motywacji
- Proces budowania motywacji
- Szybkie dokonywanie zmian – neurodecyzje
- Instalowanie behawioralnych kotwic motywacji
- Praca z submodalnościami
- Metody skutecznej automotywacji
- Zarządzanie stanami emocjonalnymi pracowników
- Modelowanie właściwych zachowań
MODUŁ VI. Dialog Motywujący z pracownikiem – praca z oporem w zarządzaniu zmianą
Główne zagadnienia poruszane w module V
- Proces i fazy zmiany
- Dlaczego występuje opór – ambiwalencja?
- Omijanie oporu i postaw opozycyjnych
- Dialog podtrzymujący motywację u pracowników
- Wzmacnianie pozytywne
- Ustalania planu zmiany
MODUŁ VII. Podsumowanie szkolenia
Na zakończenie:
- podsumujemy szkolenie;
- odpowiemy na ostatnie pytania;
- pogratulujemy uczestnikom i rozdamy certyfikaty;
- wręczymy nagrody.
DLACZEGO WARTO SZKOLIĆ SIĘ U NAS?
Solidna dawka praktycznej wiedzy
Miła atmosfera
Małe grupy szkoleniowe
Bezpośredni kontakt z prowadzącym
Elastyczny kalendarz
Realizacja w Twoim mieście
Wysoki standard sal szkoleniowych
Wykwintny catering
Pozostałe szkolenia
Zapraszamy do zapoznania się z pełną ofertą naszych szkoleń dla Urzędów Pracy:
– Szkolenie – Organizacja czasu płacy i przepływu informacji
– Szkolenie – Trudne sytuacje w obsłudze w Urzędach Pracy
– Szkolenie – Dialog motywujący
– Szkolenie – Relacje w zespole pracowniczym
– Szkolenie – Zarządzanie stresem i zapobieganie wypaleniu
– Szkolenie – Problemy różnych pokoleń w związku z bezrobociem i technologią