TURKUSOWA ORGANIZACJA W ZESPOŁACH MEDYCZNYCH – NOWE TRENDY W ZARZĄDZANIU

„Ludzie wolni i szczęśliwi pracują lepiej”

FREDERIC LALOUX   w książce „Pracować inaczej”  

NAJWAŻNIEJSZE CELE SZKOLENIA

  • Zapoznanie uczestników ze strategią budowania Turkusowej Organizacji
  • Usystematyzowanie wiedzy w zakresie kompetencji menadżerskich
  • Budowanie stylu przywództwa sytuacyjnego
  • Zapoznanie się z technikami rozwiązywania problemów w zarządzaniu
  • Doskonalenie umiejętności delegowania zadań
  • Doskonalenie technik zarządzania zmianą i celami zespołu
  • Pozyskanie umiejętności zarządzania rozwojem zawodowym pracownika
  • Pozyskanie umiejętności zarządzania stanami emocjonalnymi
  • Usystematyzowanie wiedzy na temat charakterystyki różnic pokoleniowych wśród pracowników (Baby Boomers, X, Y, Z)
  • Poznanie technik współpracy i motywacji pracowników z uwzględnieniem różnic pokoleniowych
  • Zwiększenie efektywności w procesie zarządzania pokoleniem X, Y, Z

KOMPETENCJE I UMIEJĘTNOŚCI NABYTE W TRAKCIE SZKOLENIA

PRZEZ UCZESTNIKÓW SZKOLENIA

Menadżer placówki medycznej:

  • Buduje Turkusową Organizację
  • Pracuje w oparciu o styl przywództwa sytuacyjnego
  • Tworzy sprzyjające środowisko pracy dla osób z różnych pokoleń
  • Umiejętnie deleguje zadania z uwzględnieniem potrzeb pokolenia X i Y
  • Jest otwarty na zmianę i innowacje, zachęca zespół do zmiany
  • Buduje pozytywną atmosferę i wzmacniania zespół
  • Przeprowadza coaching indywidualny w oparciu o DM
  • Zarządza konfliktami w zespole i buduje dobry klimat w zespole
  • Zarządza priorytetami zespołu i celami firmy
  • Zarządza stanami emocjonalnymi
  • Mobilizuje zespół do wykonywania zadań trudnych
  • Jest przykładem do naśladowania przez zespół.

REZULTATY DLA SZPITALA I KLINIKI

  • Wzmocnienie współpracy między wydziałami
  • Wzrost zaangażowania pracowników w prace zespołowe
  • Zwiększenie poziomu motywacji do pracy
  • Budowa profesjonalnego zespołu
  • Lepsza organizacja pracy
  • Mniej stresu w pracy i przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu
  • Umiejętność radzenia w sytuacjach trudnych – lepszy klimat pracy
  • Lepsza jakość zarządzania
  • Zintegrowany i zmotywowany zespół.

CZAS REALIZACJI – 2 dni szkoleniowe

MIEJSCE SZKOLENIA – do uzgodnienia

TERMIN SZKOLENIA – do uzgodnienia

CENA SZKOLENIA – zapytaj

PROGRAM SZKOLENIA

MODUŁ I. Wstęp   

            Podczas pierwszego modułu:

  • przywitamy się;
  • poznamy swoje imiona i swoje projekty;
  • omówimy zasady prowadzenia szkolenia;
  • opowiemy o swoich oczekiwaniach;
  • ustalimy własne cele;
  • zintegrujemy się podczas inspirującego ćwiczenia grupowego.

MODUŁ II. Charakterystyka pokolenia Baby Boomers, generacji X, Y, Z

W tym module dowiesz się:

  • jakie są profile osobowościowe generacji Baby Boomers, X, Y, Z;
  • co motywuje twojego pracownika z generacji X, Y, Z;
  • jak komunikują się pokolenia i jakie mają oczekiwania od przełożonego;
  • jak różnie odbierają czas i odległość pracownicy z generacji X, Y, Z;
  • jak wygląda zróżnicowany rozwój procesów poznawczych;
  • jak zarysowują się biologiczne różnice pokoleń uwarunkowane cyfrowym światem.

MODUŁ III. Turkusowa Organizacja w szpitalu i klinice

            Główne zagadnienia poruszane w module III

  • Ewolucja paradygmatów organizacji na podstawie C.W. Graves.
  • Ewolucja rozwoju stylów zarządzania wg Frederica Laloux.
  • Trzy filary Turkusowej Organizacji.
  • Jak zbudować Turkusową Organizację w placówce medycznej?
  • Jesteśmy ze sobą połączeni – zespół w Turkusowej Organizacji.

MODUŁ IV. Menadżer jako przywódca zespołu medycznego

Główne zagadnienia poruszane w module IV

  • Priorytety strategiczne dla szpitala i kliniki.
  • Czym jest przywództwo w zarządzaniu zespołem medycznym?
  • Zasady, mechanizmy, proces przywództwa w budowaniu zespołu medycznego.
  • Wartości i założenia przywództwa w ochronie zdrowia.

MODUŁ V. Cykl życia i proces tworzenia się zespołu w placówkach medycznych

Główne zagadnienia poruszane w module V

  • Budowanie zespołu. Jak zmienić grupę w zespół medyczny?
  • Jak wytworzyć efekt synergii w zespole medycznym?
  • Cykl życia zespołu medycznego.
  • Cykl pracy zespołowej w szpitalu i klinice.
  • Jak wzmacniać zespół medyczny w realizacji projektów?
  • Sztuka motywującego delegowania zadań w oparciu o cele.
  • Monitorowanie i wspieranie zespołu medycznego.

MODUŁ VI. Komunikacja w procesie zarządzania w placówkach ochrony zdrowia

Główne zagadnienia poruszane w module VI

  • Przekaz informacji i komunikacja przywódcy w szpitalu i klinice.
  • Aktywne słuchanie w procesie komunikacji medycznej.
  • Komunikacja w grupie, wywieranie wpływu, budowanie autorytetu w zespołach interdyscyplinarnych.
  • Komunikacja bez przemocy Rosenberga w szpitalu z zespołem medycznym.
  • Metody i zasady przekazywania informacji zwrotnych pracownikom ochrony zdrowia.
  • Rozmowy wzmacniające, upominające i dyscyplinujące, ukierunkowujące.

MODUŁ VII. Podsumowanie szkolenia

            Na zakończenie:

  • podsumujemy szkolenie;
  • odpowiemy na ostatnie pytania;
  • pogratulujemy uczestnikom i rozdamy certyfikaty;
  • wręczymy nagrody.

DLACZEGO WARTO SZKOLIĆ SIĘ U NAS?

  • Solidna dawka praktycznej wiedzy
  • Miła atmosfera
  • Małe grupy szkoleniowe
  • Bezpośredni kontakt z prowadzącym
  • Elastyczny kalendarz
  • Realizacja w Twoim mieście
  • Wysoki standard sal szkoleniowych
  • Wykwintny catering

Dialog Motywujący i Komunikacja Calgary-Cambridge