TURKUSOWA ORGANIZACJA W ZESPOŁACH MEDYCZNYCH – NOWE TRENDY W ZARZĄDZANIU
„Ludzie wolni i szczęśliwi pracują lepiej”
FREDERIC LALOUX w książce „Pracować inaczej”
NAJWAŻNIEJSZE CELE SZKOLENIA
- Zapoznanie uczestników ze strategią budowania Turkusowej Organizacji
- Usystematyzowanie wiedzy w zakresie kompetencji menadżerskich
- Budowanie stylu przywództwa sytuacyjnego
- Zapoznanie się z technikami rozwiązywania problemów w zarządzaniu
- Doskonalenie umiejętności delegowania zadań
- Doskonalenie technik zarządzania zmianą i celami zespołu
- Pozyskanie umiejętności zarządzania rozwojem zawodowym pracownika
- Pozyskanie umiejętności zarządzania stanami emocjonalnymi
- Usystematyzowanie wiedzy na temat charakterystyki różnic pokoleniowych wśród pracowników (Baby Boomers, X, Y, Z)
- Poznanie technik współpracy i motywacji pracowników z uwzględnieniem różnic pokoleniowych
- Zwiększenie efektywności w procesie zarządzania pokoleniem X, Y, Z
KOMPETENCJE I UMIEJĘTNOŚCI NABYTE W TRAKCIE SZKOLENIA
PRZEZ UCZESTNIKÓW SZKOLENIA
Menadżer placówki medycznej:
- Buduje Turkusową Organizację
- Pracuje w oparciu o styl przywództwa sytuacyjnego
- Tworzy sprzyjające środowisko pracy dla osób z różnych pokoleń
- Umiejętnie deleguje zadania z uwzględnieniem potrzeb pokolenia X i Y
- Jest otwarty na zmianę i innowacje, zachęca zespół do zmiany
- Buduje pozytywną atmosferę i wzmacniania zespół
- Przeprowadza coaching indywidualny w oparciu o DM
- Zarządza konfliktami w zespole i buduje dobry klimat w zespole
- Zarządza priorytetami zespołu i celami firmy
- Zarządza stanami emocjonalnymi
- Mobilizuje zespół do wykonywania zadań trudnych
- Jest przykładem do naśladowania przez zespół.
REZULTATY DLA SZPITALA I KLINIKI
- Wzmocnienie współpracy między wydziałami
- Wzrost zaangażowania pracowników w prace zespołowe
- Zwiększenie poziomu motywacji do pracy
- Budowa profesjonalnego zespołu
- Lepsza organizacja pracy
- Mniej stresu w pracy i przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu
- Umiejętność radzenia w sytuacjach trudnych – lepszy klimat pracy
- Lepsza jakość zarządzania
- Zintegrowany i zmotywowany zespół.
CZAS REALIZACJI – 2 dni szkoleniowe
MIEJSCE SZKOLENIA – do uzgodnienia
TERMIN SZKOLENIA – do uzgodnienia
CENA SZKOLENIA – zapytaj
PROGRAM SZKOLENIA
MODUŁ I. Wstęp
Podczas pierwszego modułu:
- przywitamy się;
- poznamy swoje imiona i swoje projekty;
- omówimy zasady prowadzenia szkolenia;
- opowiemy o swoich oczekiwaniach;
- ustalimy własne cele;
- zintegrujemy się podczas inspirującego ćwiczenia grupowego.
MODUŁ II. Charakterystyka pokolenia Baby Boomers, generacji X, Y, Z
W tym module dowiesz się:
- jakie są profile osobowościowe generacji Baby Boomers, X, Y, Z;
- co motywuje twojego pracownika z generacji X, Y, Z;
- jak komunikują się pokolenia i jakie mają oczekiwania od przełożonego;
- jak różnie odbierają czas i odległość pracownicy z generacji X, Y, Z;
- jak wygląda zróżnicowany rozwój procesów poznawczych;
- jak zarysowują się biologiczne różnice pokoleń uwarunkowane cyfrowym światem.
MODUŁ III. Turkusowa Organizacja w szpitalu i klinice
Główne zagadnienia poruszane w module III
- Ewolucja paradygmatów organizacji na podstawie C.W. Graves.
- Ewolucja rozwoju stylów zarządzania wg Frederica Laloux.
- Trzy filary Turkusowej Organizacji.
- Jak zbudować Turkusową Organizację w placówce medycznej?
- Jesteśmy ze sobą połączeni – zespół w Turkusowej Organizacji.
MODUŁ IV. Menadżer jako przywódca zespołu medycznego
Główne zagadnienia poruszane w module IV
- Priorytety strategiczne dla szpitala i kliniki.
- Czym jest przywództwo w zarządzaniu zespołem medycznym?
- Zasady, mechanizmy, proces przywództwa w budowaniu zespołu medycznego.
- Wartości i założenia przywództwa w ochronie zdrowia.
MODUŁ V. Cykl życia i proces tworzenia się zespołu w placówkach medycznych
Główne zagadnienia poruszane w module V
- Budowanie zespołu. Jak zmienić grupę w zespół medyczny?
- Jak wytworzyć efekt synergii w zespole medycznym?
- Cykl życia zespołu medycznego.
- Cykl pracy zespołowej w szpitalu i klinice.
- Jak wzmacniać zespół medyczny w realizacji projektów?
- Sztuka motywującego delegowania zadań w oparciu o cele.
- Monitorowanie i wspieranie zespołu medycznego.
MODUŁ VI. Komunikacja w procesie zarządzania w placówkach ochrony zdrowia
Główne zagadnienia poruszane w module VI
- Przekaz informacji i komunikacja przywódcy w szpitalu i klinice.
- Aktywne słuchanie w procesie komunikacji medycznej.
- Komunikacja w grupie, wywieranie wpływu, budowanie autorytetu w zespołach interdyscyplinarnych.
- Komunikacja bez przemocy Rosenberga w szpitalu z zespołem medycznym.
- Metody i zasady przekazywania informacji zwrotnych pracownikom ochrony zdrowia.
- Rozmowy wzmacniające, upominające i dyscyplinujące, ukierunkowujące.
MODUŁ VII. Podsumowanie szkolenia
Na zakończenie:
- podsumujemy szkolenie;
- odpowiemy na ostatnie pytania;
- pogratulujemy uczestnikom i rozdamy certyfikaty;
- wręczymy nagrody.
DLACZEGO WARTO SZKOLIĆ SIĘ U NAS?
- Solidna dawka praktycznej wiedzy
- Miła atmosfera
- Małe grupy szkoleniowe
- Bezpośredni kontakt z prowadzącym
- Elastyczny kalendarz
- Realizacja w Twoim mieście
- Wysoki standard sal szkoleniowych
- Wykwintny catering