Typologia klienta i klucze do skutecznej sprzedaży.
PROFILOWANIE KLIENTA
NAJWAŻNIEJSZE CELE SZKOLENIA
- Usystematyzowanie wiedzy w zakresie typologii klientów
- Poznanie metod diagnozy i klasyfikacji typów klienta
- Zwiększenie efektywności w procesie rozpoznawania typów osobowościowych klienta
- Budowanie trwałych więzi z klientami i sztuka efektywnego pozyskiwania nowych klientów
- Umiejętność dostosowania technik sprzedaży do określonych typów klienta
KOMPETENCJE NABYTE W TRAKCIE SZKOLENIA
Handlowiec:
- Umiejętnie profiluje klienta i dostosowuje adekwatne techniki sprzedaży
- Buduje trwałe relacje i wzmacnia współpracę
- Kreatywnie i skutecznie reaguje w rozwiązywaniu sytuacji konfliktowych
- Buduje zaufanie u partnerów biznesowych
- Tworzy profesjonalny wizerunek firmy
- Motywuje pozostałych członków zespołu
- Jest odporny na trudne zachowania klientów
REZULTATY DLA FIRMY
- Wzrost efektywności pracy zespołu
- Zwiększenie poziomu motywacji do pracy
- Budowa profesjonalnego zespołu
- Lepsza organizacja pracy
- Mniej stresu w pracy i przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu
- Wzrost zadowolonych klientów
- Wzrost wolumenu sprzedaży
- Utrzymanie dotychczasowych klientów
- Realizacja planów sprzedażowych
- Sprzedaż produktów z najwyższą marżą
- Efektywna sprzedaż – analiza procesu sprzedaży
- Wprowadzenie nowego produktu na rynek
- Odzyskanie utraconego klienta
- Skuteczna obsługa posprzedażowa i reklamacyjna
- Wejście na nowe rynki
CZAS REALIZACJI – 2 dni szkoleniowe
MIEJSCE SZKOLENIA – do uzgodnienia
TERMIN SZKOLENIA – do uzgodnienia
CENA SZKOLENIA – zapytaj
PROGRAM SZKOLENIA
MODUŁ I. Wstęp
Podczas pierwszego modułu:
- przywitamy się;
- poznamy swoje imiona i swoje projekty;
- omówimy zasady prowadzenia szkolenia;
- opowiemy o swoich oczekiwaniach;
- ustalimy własne cele;
- zintegrujemy się podczas inspirującego ćwiczenia grupowego.
MODUŁ II. Umiejętność profilowania swoich klientów
W tym module dowiesz się:
- jak przygotować się do profilowania swoich klientów;
- w jaki sposób czytać zachowania i emocje klientów;
- jak czytać otoczenie klienta (biuro, samochód, aktywności, poruszanie się, itp.);
- jak rozwijać w sobie zdolności profilowania;
- jakie niebezpieczeństwa czyhają na profilerów;
- jakie czynniki są kluczowe w skutecznym profilowaniu klienta.
MODUŁ III. Profilowanie klientów zgodnie z teorią Hipokratesa, Hansa Jürgena Eysencka i metod projekcyjnych.
W tym module dowiesz się:
- czym jest analiza temperamentu, cech osobowości i jak wykorzystać metody projekcyjne do analizy swoich klientów;
- jak analizować klientów zgodnie z temperamentem;
- jak rozpoznać strategię podejmowania decyzji przez klientów;
- jak rozpoznać potrzeby klientów;
- jak czytać intencje klientów;
- jak motywować klientów do zakupu zgodnie z różnicami indywidualnymi klienta.
MODUŁ IV. Rozmowa handlowa z klientem zgodnie z jego typologią
W tym module dowiesz się:
- jak rozpoczynać rozmowę z klientem introwertycznym a jak z ekstrawertycznym;
- jak budować relacje z typem czerwonym, niebieskim, żółtym, czy zielonym;
- w jaki sposób rozpoznawać potrzeby gdy rozmawiamy z typem kierownika, gwiazdora, przyjaciela czy analityka;
- w jaki sposób prezentować ofertę dla osoby z profilem podejmowania decyzji S,D,C,E;
- jak kończyć rozmowy handlowe z każdym z typów klienta.
MODUŁ V. Poziom zaawansowany – jak czytać i profilować klienta przed umówioną wizytą.
W tym module dowiesz się:
- jak czytać informacje z portali społecznościowych i ogólnodostępnych źródeł aby sprofilować klienta;
- jak profilować klienta z obszarów jego twarzy;
- jak profilować klienta zgodnie z teorią Sheldona – analiza sylwetki ciała;
- czy charakter pisma i odręczne analiza próbki pisma może być nam pomocna?
- co style ubierania, kolory i faktura odzieży mogą mówić o naszym kliencie;
- jak profilować klienta na podstawie organizacji i wyglądu jego biura.
MODUŁ VI. Słowa – klucze do nieświadomości – poziom VIP
W tym module dowiesz się:
- czym jest język świadomy a czym język nieświadomy;
- jak procesy poznawcze zmieniają mechanikę i fizjologię ciała i jak czytać te subtelne sygnały;
- jak czytać wypowiadane frazy na 3 poziomach prawdy.
MODUŁ VII. Podsumowanie szkolenia
Na zakończenie:
- podsumujemy szkolenie;
- odpowiemy na ostatnie pytania;
- pogratulujemy uczestnikom i rozdamy certyfikaty;
- wręczymy nagrody.
UWAGA! – Warsztat profilowania klientów jest przeznaczony wyłącznie dla doświadczonych handlowców.
DLACZEGO WARTO SZKOLIĆ SIĘ U NAS?
Solidna dawka praktycznej wiedzy
Miła atmosfera
Małe grupy szkoleniowe
Bezpośredni kontakt z prowadzącym
Elastyczny kalendarz
Realizacja w Twoim mieście
Wysoki standard sal szkoleniowych
Wykwintny catering
MOŻLIWOŚĆ REALIZACJI SZKOLENIA ON-LINE
ATRAKCYJNE WARUNKI CENOWE