Typologia klienta i klucze do skutecznej sprzedaży.
PROFILOWANIE KLIENTA

NAJWAŻNIEJSZE CELE SZKOLENIA

  • Usystematyzowanie wiedzy w zakresie typologii klientów
  • Poznanie metod diagnozy i klasyfikacji typów klienta
  • Zwiększenie efektywności w procesie rozpoznawania typów osobowościowych klienta
  • Budowanie trwałych więzi z klientami i sztuka efektywnego pozyskiwania nowych klientów
  • Umiejętność dostosowania technik sprzedaży do określonych typów klienta

KOMPETENCJE NABYTE W TRAKCIE SZKOLENIA

Handlowiec:

  • Umiejętnie profiluje klienta i dostosowuje adekwatne techniki sprzedaży
  • Buduje trwałe relacje i wzmacnia współpracę
  • Kreatywnie i skutecznie reaguje w rozwiązywaniu sytuacji konfliktowych
  • Buduje zaufanie u partnerów biznesowych
  • Tworzy profesjonalny wizerunek firmy
  • Motywuje pozostałych członków zespołu
  • Jest odporny na trudne zachowania klientów

REZULTATY DLA FIRMY

  • Wzrost efektywności pracy zespołu
  • Zwiększenie poziomu motywacji do pracy
  • Budowa profesjonalnego zespołu
  • Lepsza organizacja pracy
  • Mniej stresu w pracy i przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu
  • Wzrost zadowolonych klientów
  • Wzrost wolumenu sprzedaży
  • Utrzymanie dotychczasowych klientów
  • Realizacja planów sprzedażowych
  • Sprzedaż produktów z najwyższą marżą
  • Efektywna sprzedaż – analiza procesu sprzedaży
  • Wprowadzenie nowego produktu na rynek
  • Odzyskanie utraconego klienta
  • Skuteczna obsługa posprzedażowa i reklamacyjna
  • Wejście na nowe rynki

CZAS REALIZACJI – 2 dni szkoleniowe
MIEJSCE SZKOLENIA – do uzgodnienia
TERMIN SZKOLENIA – do uzgodnienia
CENA SZKOLENIA – zapytaj

PROGRAM SZKOLENIA

MODUŁ I. Wstęp
Podczas pierwszego modułu:

  • przywitamy się;
  • poznamy swoje imiona i swoje projekty;
  • omówimy zasady prowadzenia szkolenia;
  • opowiemy o swoich oczekiwaniach;
  • ustalimy własne cele;
  • zintegrujemy się podczas inspirującego ćwiczenia grupowego.

MODUŁ II. Umiejętność profilowania swoich klientów
W tym module dowiesz się:

  • jak przygotować się do profilowania swoich klientów;
  • w jaki sposób czytać zachowania i emocje klientów;
  • jak czytać otoczenie klienta (biuro, samochód, aktywności, poruszanie się, itp.);
  • jak rozwijać w sobie zdolności profilowania;
  • jakie niebezpieczeństwa czyhają na profilerów;
  • jakie czynniki są kluczowe w skutecznym profilowaniu klienta.

MODUŁ III. Profilowanie klientów zgodnie z teorią Hipokratesa, Hansa Jürgena Eysencka i metod projekcyjnych.
W tym module dowiesz się:

  • czym jest analiza temperamentu, cech osobowości i jak wykorzystać metody projekcyjne do analizy swoich klientów;
  • jak analizować klientów zgodnie z temperamentem;
  • jak rozpoznać strategię podejmowania decyzji przez klientów;
  • jak rozpoznać potrzeby klientów;
  • jak czytać intencje klientów;
  • jak motywować klientów do zakupu zgodnie z różnicami indywidualnymi klienta.

MODUŁ IV. Rozmowa handlowa z klientem zgodnie z jego typologią
W tym module dowiesz się:

  • jak rozpoczynać rozmowę z klientem introwertycznym a jak z ekstrawertycznym;
  • jak budować relacje z typem czerwonym, niebieskim, żółtym, czy zielonym;
  • w jaki sposób rozpoznawać potrzeby gdy rozmawiamy z typem kierownika, gwiazdora, przyjaciela czy analityka;
  • w jaki sposób prezentować ofertę dla osoby z profilem podejmowania decyzji S,D,C,E;
  • jak kończyć rozmowy handlowe z każdym z typów klienta.

MODUŁ V. Poziom zaawansowany – jak czytać i profilować klienta przed umówioną wizytą.
W tym module dowiesz się:

  • jak czytać informacje z portali społecznościowych i ogólnodostępnych źródeł aby sprofilować klienta;
  • jak profilować klienta z obszarów jego twarzy;
  • jak profilować klienta zgodnie z teorią Sheldona – analiza sylwetki ciała;
  • czy charakter pisma i odręczne analiza próbki pisma może być nam pomocna?
  • co style ubierania, kolory i faktura odzieży mogą mówić o naszym kliencie;
  • jak profilować klienta na podstawie organizacji i wyglądu jego biura.

MODUŁ VI. Słowa – klucze do nieświadomości – poziom VIP
W tym module dowiesz się:

  • czym jest język świadomy a czym język nieświadomy;
  • jak procesy poznawcze zmieniają mechanikę i fizjologię ciała i jak czytać te subtelne sygnały;
  • jak czytać wypowiadane frazy na 3 poziomach prawdy.

MODUŁ VII. Podsumowanie szkolenia
Na zakończenie:

  • podsumujemy szkolenie;
  • odpowiemy na ostatnie pytania;
  • pogratulujemy uczestnikom i rozdamy certyfikaty;
  • wręczymy nagrody.

UWAGA! – Warsztat profilowania klientów jest przeznaczony wyłącznie dla doświadczonych handlowców.

DLACZEGO WARTO SZKOLIĆ SIĘ U NAS?
Solidna dawka praktycznej wiedzy
Miła atmosfera
Małe grupy szkoleniowe
Bezpośredni kontakt z prowadzącym
Elastyczny kalendarz
Realizacja w Twoim mieście
Wysoki standard sal szkoleniowych
Wykwintny catering

MOŻLIWOŚĆ REALIZACJI SZKOLENIA ON-LINE
ATRAKCYJNE WARUNKI CENOWE