Zarządzanie projektem i zespołem w strukturze macierzowej
Dobre praktyki zarządzania procesowego
NAJWAŻNIEJSZE CELE SZKOLENIA
- Usystematyzowanie wiedzy w zakresie funkcjonalności struktur organizacyjnych.
- Usystematyzowanie wiedzy w zakresie kompetencji menadżerskich.
- Przygotowanie wzorcowych schematów do zarządzania zespołami macierzowymi.
- Zapoznanie się ze strukturą macierzową silną, słabą i mieszaną.
- Wypracowanie modelu budowania zespołów zarządzanych w strukturze macierzowej.
- Rozwiązywanie problemów w zarządzaniu macierzowym.
- Doskonalenie umiejętności delegowania i egzekwowania powierzonych zadań w zespole macierzowym i zespole hierarchicznym.
- Pozyskanie umiejętności zarządzania rozwojem zawodowym pracownika.
- Pozyskanie umiejętności zarządzania projektami.
- Wzmocnienie zaufania, zaangażowania, odpowiedzialności i motywacji w zespole zarządzanym przez dwóch kierowników.
- Nauka umiejętności radzenia sobie z dysfunkcjami w zespole.
- Zarządzanie zmianą, celami zespołu i motywacją pracowników.
- Przećwiczenie technik zarządzania – dobre praktyki w zarządzaniu.
KOMPETENCJE NABYTE W TRAKCIE SZKOLENIA
Menadżer:
- Jest otwarty na zmianę i innowacje, zachęca zespół do zmiany, współpracuje w zespołach macierzowych.
- Buduje pozytywną atmosferę i wzmacniania zespół w realizacji zadań w obu strukturach.
- Zarządza konfliktami w zespole przekształcając je w szanse pozytywnego wzmocnienia zespołu i buduje dobry klimat.
- Zarządza priorytetami zespołów i celami urzędu.
- Mobilizuje zespół do wykonywania zadań trudnych i wykraczających poza zakres obowiązków.
- Rozwija kompetencje zespołu projektowego.
- Umiejętnie deleguje zadania zgodne z celami firmy, monitoruje i wspiera pracowników w obu zespołach.
REZULTATY DLA FIRMY
- Wzrost efektywności współpracy między kierownikami zarządzającymi jednym zespołem.
- Wzrost efektywności pracy zespołu i realizacja zadań zarządzanych przez kilku kierowników.
- Zwiększenie poziomu motywacji do pracy i realizacji projektów.
- Lepsza organizacja pracy w zespołach projektowych w strukturze macierzowej.
- Lepszy przepływ komunikacji między pracownikami, departamentami i między zespołami w strukturze macierzowej.
- Wzrost zaangażowania i odpowiedzialności za cele.
- Mniej stresu w pracy i przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu.
- Zintegrowanie zespołów między departamentami i w ramach struktur macierzowych.
- Efektywniejsza współpraca z dyrekcją i zarządem firmy.
CZAS REALIZACJI – 2 dni szkoleniowe
MIEJSCE SZKOLENIA – do uzgodnienia
TERMIN SZKOLENIA – do uzgodnienia
CENA SZKOLENIA – zapytaj
PROGRAM SZKOLENIA
MODUŁ I. Wstęp
Podczas pierwszego modułu:
- przywitamy się;
- poznamy swoje imiona i swoje projekty;
- omówimy zasady prowadzenia szkolenia;
- opowiemy o swoich oczekiwaniach;
- ustalimy własne cele;
- zintegrujemy się podczas inspirującego ćwiczenia grupowego.
MODUŁ II. Przygotowanie struktury zespołu projektowego realizującego cele firmy w strukturze macierzowej.
- Planowanie i architektura zespołu projektowego w strukturze macierzowej.
- Architektura macierzy silnej, zbalansowanej, słabej i mieszanej.
- Architektura odpowiedzialności, zadań, obowiązków w zespole projektowym vs. zespół hierarchiczny.
- Architektura przepływu komunikacji i przetwarzania informacji w strukturze macierzowej w połączeniu ze strukturą hierarchiczną.
- Planowanie harmonogramu wdrażania pracowników z zespołu funkcjonalnego do struktury macierzowej.
- Diagram decyzyjności między koordynatorem zespołu projektowego a kierownikiem hierarchicznym.
- Zgodność struktury i spójność w realizacji celów firmy. Przewodzenie, monitorowanie, koordynowanie i wspieranie.
- Arkusze i metody efektywności pracy zespołu projektowego.
MODUŁ III. Rekrutacja zespołu projektowego w strukturze macierzowej.
- Zakres obowiązków i cele projektu w przepływie personalnym między strukturą hierarchiczną a macierzową.
- Rekrutacje wewnętrzne i zewnętrzne do zespołu projektowego.
- Podział ról i funkcji w zespołach projektowych pracujących w strukturach macierzowych.
- Implementacja struktury macierzowej do struktury funkcjonalnej – hierarchicznej.
- Szkolenie i wdrażanie członków zespołu projektowego do struktury macierzowej.
MODUŁ IV. Budowanie ducha zespołu i synergii w zespole hierarchicznym i zespole projektowym.
- Cykl życia i proces tworzenia się zespołu.
- Budowanie zespołu. Jak zmienić grupę w zespół?
- Jak wytworzyć efekt synergii w zespole?
- Cykle pracy zespołowej.
- Jak wzmacniać zespół w realizacji projektów?
- Budowanie zaufania w strukturze macierzowej.
- Sztuka motywującego delegowania zadań w oparciu o cele.
MODUŁ V. Budowanie zespołu projektowego i asymilacja ze strukturą hierarchiczną.
- Różnicowanie i asymilacja zakresu obowiązków członków zespołu przekierowanych do struktury macierzowej.
- Ścieżka przepływu komunikacji, narzędzia i aplikacje struktury macierzowej.
- Zarządzanie talentami w strukturze macierzowej.
- Bazowanie na przejrzystym zakresie obowiązków pracowników dedykowanych do pracy w ramach struktury macierzowej.
- Motywacja i integracja w zespołach projektowych w ramach struktury macierzowej.
MODUŁ VI. Komunikacja w zespole dla zaawansowanych w strukturze macierzowej.
- Drogi raportowania zadań dwóm szefom.
- Przepływ informacji między członkami zespołu i kierownikami.
- Spotkania operacyjne tygodniowe.
- Spotkania podsumowujące miesięczne.
- Spotkania formalne i nieformalne w strukturze macierzowej i strukturze hierarchicznej.
- Przepływ dokumentacji formalnej i nieformalnej w wersji papierowej i elektronicznej.
Komunikacja menadżera:
- Jak rozmawiać z pracownikiem, który nie wypełnia swoich obowiązków?
- Jak rozmawiać z pracownikiem, który przekracza granice?
- Jak formułować feedback pozytywny i negatywny?
- Jak delegować zadania w sposób motywujący i merytoryczny?
- Jak przeprowadzić motywującą rozmowę?
- Jak przeprowadzić rozmowę oceniającą?
MODUŁ VII. Radzenie sobie w sytuacjach konfliktowych.
- Sytuacje konfliktowe.
- Rodzaje konfliktów.
- Style rozwiązywania konfliktów.
- Zachowania ułatwiające rozwiązywania sytuacji problemowych.
- Zmiany procesów poznawczych w sytuacjach konfliktowych.
- Zmiana postaw pracowników w obliczu konfliktów między kierownikami.
- Skuteczne metody rozwiązywania sporów i konfliktów wewnętrznych (intrapersonalnych i zewnętrznych interpersonalnych).
- Kreatywne metody poszukiwania rozwiązań.
MODUŁ VIII. Podsumowanie szkolenia
Na zakończenie:
- podsumujemy szkolenie;
- odpowiemy na ostatnie pytania;
- pogratulujemy uczestnikom i rozdamy certyfikaty;
- wręczymy nagrody.
DLACZEGO WARTO SZKOLIĆ SIĘ U NAS?
- Solidna dawka praktycznej wiedzy
- Miła atmosfera
- Małe grupy szkoleniowe
- Bezpośredni kontakt z prowadzącym
- Elastyczny kalendarz
- Realizacja w Twoim mieście
- Wysoki standard sal szkoleniowych
- Wykwintny catering
Pozostałe szkolenia
Zapraszamy do zapoznania się z pełną ofertą naszych szkoleń z zakresu psychologii sprzedaży:
– Szkolenie – Skuteczne techniki sprzedaży
– Szkolenie – Negocjacje handlowe
– Szkolenie – Profesjonalne negocjacje
– Szkolenie – Neuroperswazja w sprzedaży
– Szkolenie – Psychologia pozyskiwania klientów
– Szkolenie – Obsługa reklamacji
– Szkolenie – Zarządzanie sobą w czasie
– Szkolenie – Komunikacja interpersonalna
Zapoznaj się także z ofertą szkoleń dla handlowców.