Zarządzanie projektem i zespołem w strukturze macierzowej

Dobre praktyki zarządzania procesowego

NAJWAŻNIEJSZE CELE SZKOLENIA

  • Usystematyzowanie wiedzy w zakresie funkcjonalności struktur organizacyjnych.
  • Usystematyzowanie wiedzy w zakresie kompetencji menadżerskich.
  • Przygotowanie wzorcowych schematów do zarządzania zespołami macierzowymi.
  • Zapoznanie się ze strukturą macierzową silną, słabą i mieszaną.
  • Wypracowanie modelu budowania zespołów zarządzanych w strukturze macierzowej.
  • Rozwiązywanie problemów w zarządzaniu macierzowym.
  • Doskonalenie umiejętności delegowania i egzekwowania powierzonych zadań w zespole macierzowym i zespole hierarchicznym.
  • Pozyskanie umiejętności zarządzania rozwojem zawodowym pracownika.
  • Pozyskanie umiejętności zarządzania projektami.
  • Wzmocnienie zaufania, zaangażowania, odpowiedzialności i motywacji w zespole zarządzanym przez dwóch kierowników.
  • Nauka umiejętności radzenia sobie z dysfunkcjami w zespole.
  • Zarządzanie zmianą, celami zespołu i motywacją pracowników.
  • Przećwiczenie technik zarządzania – dobre praktyki w zarządzaniu.

KOMPETENCJE NABYTE W TRAKCIE SZKOLENIA

Menadżer:

  • Jest otwarty na zmianę i innowacje, zachęca zespół do zmiany, współpracuje w zespołach macierzowych.
  • Buduje pozytywną atmosferę i wzmacniania zespół w realizacji zadań w obu strukturach.
  • Zarządza konfliktami w zespole przekształcając je w szanse pozytywnego wzmocnienia zespołu i buduje dobry klimat.
  • Zarządza priorytetami zespołów i celami urzędu.
  • Mobilizuje zespół do wykonywania zadań trudnych i wykraczających poza zakres obowiązków.
  • Rozwija kompetencje zespołu projektowego.
  • Umiejętnie deleguje zadania zgodne z celami firmy, monitoruje i wspiera pracowników w obu zespołach.

REZULTATY DLA FIRMY

  • Wzrost efektywności współpracy między kierownikami zarządzającymi jednym zespołem.
  • Wzrost efektywności pracy zespołu i realizacja zadań zarządzanych przez kilku kierowników.
  • Zwiększenie poziomu motywacji do pracy i realizacji projektów.
  • Lepsza organizacja pracy w zespołach projektowych w strukturze macierzowej.
  • Lepszy przepływ komunikacji między pracownikami, departamentami i między zespołami w strukturze macierzowej.
  • Wzrost zaangażowania i odpowiedzialności za cele.
  • Mniej stresu w pracy i przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu.
  • Zintegrowanie zespołów między departamentami i w ramach struktur macierzowych.
  • Efektywniejsza współpraca z dyrekcją i zarządem firmy.

CZAS REALIZACJI – 2 dni szkoleniowe

MIEJSCE SZKOLENIA – do uzgodnienia

TERMIN SZKOLENIA – do uzgodnienia

CENA SZKOLENIA – zapytaj

PROGRAM SZKOLENIA

MODUŁ I. Wstęp

Podczas pierwszego modułu:

  • przywitamy się;
  • poznamy swoje imiona i swoje projekty;
  • omówimy zasady prowadzenia szkolenia;
  • opowiemy o swoich oczekiwaniach;
  • ustalimy własne cele;
  • zintegrujemy się podczas inspirującego ćwiczenia grupowego.

MODUŁ II. Przygotowanie struktury zespołu projektowego realizującego cele firmy w strukturze macierzowej.

  • Planowanie i architektura zespołu projektowego w strukturze macierzowej.
  • Architektura macierzy silnej, zbalansowanej, słabej i mieszanej.
  • Architektura odpowiedzialności, zadań, obowiązków w zespole projektowym vs. zespół hierarchiczny.
  • Architektura przepływu komunikacji i przetwarzania informacji w strukturze macierzowej w połączeniu ze strukturą hierarchiczną.
  • Planowanie harmonogramu wdrażania pracowników z zespołu funkcjonalnego do struktury macierzowej.
  • Diagram decyzyjności między koordynatorem zespołu projektowego a kierownikiem hierarchicznym.
  • Zgodność struktury i spójność w realizacji celów firmy. Przewodzenie, monitorowanie, koordynowanie i wspieranie.
  • Arkusze i metody efektywności pracy zespołu projektowego.

MODUŁ III. Rekrutacja zespołu projektowego w strukturze macierzowej. 

  • Zakres obowiązków i cele projektu w przepływie personalnym między strukturą hierarchiczną a macierzową.
  • Rekrutacje wewnętrzne i zewnętrzne do zespołu projektowego.
  • Podział ról i funkcji w zespołach projektowych pracujących w strukturach macierzowych.
  • Implementacja struktury macierzowej do struktury funkcjonalnej – hierarchicznej.
  • Szkolenie i wdrażanie członków zespołu projektowego do struktury macierzowej.

MODUŁ IV. Budowanie ducha zespołu i synergii w zespole hierarchicznym i zespole projektowym.

  • Cykl życia i proces tworzenia się zespołu.
  • Budowanie zespołu. Jak zmienić grupę w zespół?
  • Jak wytworzyć efekt synergii w zespole?
  • Cykle pracy zespołowej.
  • Jak wzmacniać zespół w realizacji projektów?
  • Budowanie zaufania w strukturze macierzowej.
  • Sztuka motywującego delegowania zadań w oparciu o cele.

MODUŁ V. Budowanie zespołu projektowego i asymilacja ze strukturą hierarchiczną. 

  • Różnicowanie i asymilacja zakresu obowiązków członków zespołu przekierowanych do struktury macierzowej.
  • Ścieżka przepływu komunikacji, narzędzia i aplikacje struktury macierzowej.
  • Zarządzanie talentami w strukturze macierzowej.
  • Bazowanie na przejrzystym zakresie obowiązków pracowników dedykowanych do pracy w ramach struktury macierzowej.
  • Motywacja i integracja w zespołach projektowych w ramach struktury macierzowej.

MODUŁ VI. Komunikacja w zespole dla zaawansowanych w strukturze macierzowej.

  • Drogi raportowania zadań dwóm szefom.
  • Przepływ informacji między członkami zespołu i kierownikami.
  • Spotkania operacyjne tygodniowe.
  • Spotkania podsumowujące miesięczne.
  • Spotkania formalne i nieformalne w strukturze macierzowej i strukturze hierarchicznej.
  • Przepływ dokumentacji formalnej i nieformalnej w wersji papierowej i elektronicznej.

Komunikacja menadżera:

  • Jak rozmawiać z pracownikiem, który nie wypełnia swoich obowiązków?
  • Jak rozmawiać z pracownikiem, który przekracza granice?
  • Jak formułować feedback pozytywny i negatywny?
  • Jak delegować zadania w sposób motywujący i merytoryczny?
  • Jak przeprowadzić motywującą rozmowę?
  • Jak przeprowadzić rozmowę oceniającą?

MODUŁ VII. Radzenie sobie w sytuacjach konfliktowych.

  • Sytuacje konfliktowe.
  • Rodzaje konfliktów.
  • Style rozwiązywania konfliktów.
  • Zachowania ułatwiające rozwiązywania sytuacji problemowych.
  • Zmiany procesów poznawczych w sytuacjach konfliktowych.
  • Zmiana postaw pracowników w obliczu konfliktów między kierownikami.
  • Skuteczne metody rozwiązywania sporów i konfliktów wewnętrznych (intrapersonalnych i zewnętrznych interpersonalnych).
  • Kreatywne metody poszukiwania rozwiązań.

MODUŁ VIII. Podsumowanie szkolenia

Na zakończenie:

  • podsumujemy szkolenie;
  • odpowiemy na ostatnie pytania;
  • pogratulujemy uczestnikom i rozdamy certyfikaty;
  • wręczymy nagrody.

DLACZEGO WARTO SZKOLIĆ SIĘ U NAS?

  • Solidna dawka praktycznej wiedzy
  • Miła atmosfera
  • Małe grupy szkoleniowe
  • Bezpośredni kontakt z prowadzącym
  • Elastyczny kalendarz
  • Realizacja w Twoim mieście
  • Wysoki standard sal szkoleniowych
  • Wykwintny catering

Pozostałe szkolenia

Zapraszamy do zapoznania się z pełną ofertą naszych szkoleń z zakresu psychologii sprzedaży:
– Szkolenie – Skuteczne techniki sprzedaży
– Szkolenie – Negocjacje handlowe
– Szkolenie – Profesjonalne negocjacje
– Szkolenie – Neuroperswazja w sprzedaży
– Szkolenie – Psychologia pozyskiwania klientów
– Szkolenie – Obsługa reklamacji
– Szkolenie – Zarządzanie sobą w czasie
– Szkolenie – Komunikacja interpersonalna

Zapoznaj się także z ofertą szkoleń dla handlowców.