Zarządzanie sobą w czasie, efektywność pracy i zarządzanie stresem
Z jednej strony silna motywacja realizacji obowiązków a z drugiej strony presja czasu. Skutek wydaje się oczywisty: chaos, trudności w komunikacji, napięcia w zespole, opóźnienia i oczywiście niska skuteczność zespołu. Czyli wszelkie czynniki jakich nie chcielibyśmy doświadczać w naszym zespole. Minimalizując niepożądane efekty nieprawidłowego zarządzania sobą w czasie odzyskujemy czynnik synergii zespołowej. Najwyższy potencjał pracy zespołowej w którym każdy pracownik jest zmobilizowany i skoncentrowany na spójność realizacji celów indywidualnych i organizacji. Menadżer zarządzający zespołem synergicznym poprzez własną postawę i organizację pracy inspiruje i angażuje pracowników do podnoszenia efektywności co przekłada się na wyniki sklepu i satysfakcję klienta.
Zarządzanie czasem (ang. time management) – podnoszenie skuteczności działania poprzez efektywniejsze wykorzystywanie czasu. Głównym założeniem szkolenia jest pozyskanie wiedzy i umiejętności właściwego planowania swojej wydajności w czasie. Uczestnik uzyskuje wiele narzędzi pozwalających zaoszczędzić marnotrawiony czas i zwiększa wydajność poprzez właściwy dobór zadań do osobistej wydajności i aktywności zawodowej w czasie.
Pracownicy którym towarzyszy chaos, przerywające telefony, nawał drobnych zajęć, poczucie zmęczenia, znużenia, rozdrażnienia i niemoc ze względu na uciekający czas, mogą znaleźć rozwiązanie w bardzo skutecznych metodach przedstawianych na szkoleniu. To doskonałe rozwiązanie na strategiczne i efektywne wykorzystanie 8 godzinnego kapitału jaki posiada każdy pracownik.
NAJWAŻNIEJSZE CELE SZKOLENIA
- Usystematyzowanie wiedzy na temat zarządzania czasem w pracy i zarządzania stresem,
- Poznanie technik zarządzania czasem w pracy i zarządzania stresem,
- Doskonalenie umiejętności zarządzania czasem w pracy,
- Zwiększenie efektywności i terminowości realizacji zadań dnia codziennego,
- Poszerzenie świadomości w zakresie problematyki zarządzania czasem i stresem,
- Wypracowanie indywidualnego modelu zarządzania czasem i stresem,
- Zmiana postawy względem zadań wymagających szybkiej realizacji,
- Koncentracja menadżera i zespołu na celach sklepu i spójności z celami firmy.
KOMPETENCJE NABYTE W TRAKCIE SZKOLENIA
Dyrektor:
- Realizuje zadania w oparciu o matrycę Eisenhowera, metodę Alpen i regułę 20/20/60,
- Umiejętnie wykorzystuje godziny o najwyższej wydajności – krzywa wydajności,
- Umiejętnie deleguje zadania,
- Zarządza „złodziejami czasu”,
- Zarządza priorytetami własnymi i jest doskonałym przykładem dla zespołu,
- Zarządza stresem technikami poznawczymi,
- Zarządza stresem technikami behawioralnymi,
- Wspiera zespół do wykorzystania optymalnych możliwości,
- Koncentruje siebie i zespół na realizacji celów, wyznacza cele ambitne i realne,
- Jest terminowy – dobrze postrzegany przez środowisko wewnętrzne jak i zewnętrzne. Buduje Jakość Carrefour.
REZULTATY DLA FIRMY
- Zwiększenie wydajności,
- Terminowość realizowanych zadań,
- Wzrost zadowolonych klientów,
- Wzmocnienie pozytywnego wizerunku firmy,
- Dobry klimat w pracy,
- Lepszy przepływ komunikacji,
- Bardziej zmotywowany zespół.
Proponowany czas trwania: 2 dni szkoleniowe
PROPOZYCJA PROGRAMU SZKOLENIA
Moduł 1. Skuteczne gospodarowanie czasem – wstęp
- Przedstawienie się trenera,
- Przedstawienie uczestników,
- Zawarcie kontraktu i zasad prowadzenia zajęć,
- Omówienie programu i celów warsztatu,
- Ćwiczenie integracyjno rozluźniające,
- Człowiek w sieci uwikłań czasowych,
- Czym jest czas dla przedsiębiorstwa, a czym dla pracownika.
Moduł 2. Organizacja czasu pracy w oparciu o podstawowe narzędzia zarządzania czasem
- Dobra i zła organizacja czasu pracy,
- Koło czasu – ocena własnej efektywności,
- Złodzieje czasu,
- Twoja krzywa wydajności dobowej,
- Zasada Pareto,
- Planowanie wg Analizy ABC,
- Metoda Alpen,
- Metoda 20/60/20,
- Metoda Gantta,
- Wykonywanie pracy według kalendarza, planu dnia,
- Ramy czasowe planowania,
- Odpowiedzialność za planowanie,
- Planowanie sytuacji nieprzewidzianych,
- Korzyści wynikające z lepszego zarządzania czasem.
Moduł 3. Organizacja czasu pracy w grupie
- Konfrontacja własnej organizacji czasu pracy z czasem współpracowników,
- Reguły delegowania,
- „Zasada Eisenhowera” – Macierz Eisenhowera,
- Organizacja pracy grupy,
- Bariery w planowaniu i ich przezwyciężanie,
- Formy kontroli pracy.
Moduł 4. Podsumowanie pierwszego dnia szkoleniowego
- Wnioski i podsumowania dotyczące zmian w organizacji czasu pracy,
- Ustalenie kolejnych kroków do wprowadzenia zmian,
- Podsumowanie i zakończenie.
Moduł 5. Planowanie jako element myślenia strategicznego
- Planowanie taktyczne – opracowywanie i realizacja planów,
- Planowanie operacyjne,
- Plan jednorazowy,
- Plan ciągły,
- Zarządzanie przez cele na poziomie pracownika firmy,
- Wspólne ustalanie celów i planów,
- Okresowy przegląd efektów własnej pracy na poziomie kontaktów z klientem,
- Samoocena jako podstawowy element informacji zwrotnej.
Moduł 6. Techniki behawioralne w pracy ze stresem
- Mechanizmy i proces zmian behawioralnych pod wpływem stresu,
- Metoda Jocobsona,
- Relaksacja w warunkach pracy,
- Sztuka opanowania negatywnych stanów emocjonalnych,
- Praca z oddechem.
Moduł 7. Techniki poznawcze w pracy ze stresem
Badanie własnego poziomu samooceny i stresu
- Stopień odczuwania stresu,
- Test poziomu samooceny,
- Identyfikacja stresu (ćwiczenie),
- Wspólne wyznaczanie punktów objawiających stres i wypalenie zawodowe,
- Rozbijanie przekonań wzmacniających stres i wypalenie zawodowe,
- Techniki wyobrażeniowe w procesie zmniejszania napięcia emocjonalnego,
- Zarządzanie stanami emocjonalnymi.
Moduł 8. Podsumowanie szkolenia
- Podsumowanie szkolenia,
- Praca domowa,
- Zakończenie szkolenia,
- Rozdanie certyfikatów.
Program szkolenia realizowany będzie w formie warsztatowo – wykładowej w udziale 50% do 50%