Szkolenie – Zarządzanie sobą w stresie i zapobieganie wypaleniu zawodowemu
Utrzymywanie efektywności pracy w trudnych warunkach. Szkolenie przygotowane dla osób, które objęte są ryzykiem wypalenia zawodowego. Do tej grupy szczególnie należą pracownicy posiadający bardzo częsty kontakt z klientem trudnym i wymagającym, pracują od dłuższego czasu pod dużą presją oczekiwań, zadań, mają poczucie zmęczenia, znużenia, rozdrażnienia i potrzebują regeneracji. Jeżeli zastanawiasz się skąd czerpać optymizm, motywację, chęć do pracy, myślisz o rozwoju i odnowie to jest to szkolenie przygotowane dla Ciebie. Uczestnictwo w szkoleniu pozwoli w sposób doskonały odnaleźć siłę, motywację, odnowę fizyczną i emocjonalną. Wówczas wykonywanie zadań w pracy stanie się na powrót przyjemną przygodą.
Mistrzostwo Emocji: Zrozum i Pokonaj Stres raz na zawsze
WYMAGANIA WSTĘPNE DLA UCZESTNIKÓW
Przed rozpoczęciem szkolenia uczestnik powinien posiadać wiedzę z zakresu: ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2008 roku, nr 69
poz. 415 z późn. zm.), rozporządzenia MPiPS w dnia 14 września 2010 roku w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy, rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 12 grudnia 2011 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy (Dz. U. nr 279, poz. 1641).
NAJWAŻNIEJSZE CELE SZKOLENIA
- Usystematyzowanie wiedzy na temat stresu i reakcji organizmu w sytuacjach trudnych,
- Poznanie technik neutralizujących reakcje stresowe i wypalenie zawodowe,
- Doskonalenie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach stresowych i wypalenia zawodowego,
- Zwiększenie motywacji do realizacji celów i zadań,
- Uzyskanie zmian poznawczych w zakresie problematyki stresu i wypalenia zawodowego,
- Redukcja napięcia fizjologicznego, redukcja stresu,
- Wzrost chęci i gotowości do zmiany,
- Adaptacja poznanych technik zapobiegających wypaleniu zawodowemu co przyczyni się do poprawy jakości i efektywności pracy w PUP.
KOMPETENCJE NABYTE W TRAKCIE SZKOLENIA
Pracownik:
- Świadomie zarządza swoim stanem emocjonalnym
- Spokojnie prowadzi rozmowę z bezrobotnym
- Odczuwa wysoki poziom motywacji do realizacji zadań PUP
- Efektywniej organizuje pracę własną
- Jest kreatywny i otwarty na trudne wyzwania
- Rozumie proces wypalenia zawodowego i potrafi uodpornić się na sytuacje konfliktowe
REZULTATY DLA FIRMY
- Dobry klimat między pracownikami
- Dobry klimat między pracownikami a bezrobotnymi
- Większa efektywność w zakresie aktywizacji osób długotrwale bezrobotnych
- Wzbogacenie warsztatu pracy osób obsługujących bezrobotnych
- Lepszy przepływ informacji
- Bardziej zmotywowany zespół
- Zmniejszenie absencji w pracy
CZAS REALIZACJI – 2 dni szkoleniowe
MIEJSCE SZKOLENIA – do uzgodnienia
TERMIN SZKOLENIA – do uzgodnienia
CENA SZKOLENIA – zapytaj
PROGRAM SZKOLENIA
MODUŁ I. Wstęp
Podczas pierwszego modułu:
- przywitamy się;
- poznamy swoje imiona i swoje projekty;
- omówimy zasady prowadzenia szkolenia;
- opowiemy o swoich oczekiwaniach;
- ustalimy własne cele;
- zintegrujemy się podczas inspirującego ćwiczenia grupowego.
MODUŁ II. Psychoedukacja na temat stresu i wypalenia zawodowego
Główne zagadnienia poruszane w module II
- Zjawisko stresu i jego dynamika – Pozytywne i negatywne następstwa jego występowania
- Czynniki osobowościowe podatności na stres
- Stresory – badanie na skali zmian w życiu
- Zjawisko wypalenia zawodowego
- Stres a wypalenie zawodowe
- Proces wypalenia zawodowego
- Czynniki wypalenia zawodowego
- Symptomy wypalenia zawodowego
- Skutki wypalenia zawodowego
- Schematy poznawcze w wypaleniu zawodowym
- Schematy emocjonalne w wypaleniu zawodowym
- Schematy behawioralne w wypaleniu zawodowym
- Warunki osiągania satysfakcji w pracy
- Poczucie kontroli (ćwiczenie) – „bank stresorów”
- „Co mnie stresuje – mam na to wpływ?”
- „Co mnie stresuje – nie mam na to wpływu?”
MODUŁ III. Praca z ciałem – zadania behawioralne
Główne zagadnienia poruszane w module III
- Jak poradzić sobie ze stresem poprzez techniki behawioralne
- Relaksacja – praca z ciałem
- Ja i moje ciało (ćwiczenia)
- Obserwacja ciała
- Medytacja oddechem
- Oddech relaksacyjny
- Masaż w kole
- Masaż grupowy
- Gimnastyka
- Serce dzwonu
MODUŁ IV. Techniki poznawcze
Główne zagadnienia poruszane w module IV
- Jak poradzić sobie ze stresem poprzez pracę z myślami
- Badanie własnego poziomu samooceny i stresu
- Stopień odczuwania stresu
- Test poziomu samooceny
- Identyfikacja stresu (ćwiczenie)
- Wspólne wyznaczanie punktów objawiających stres i wypalenie zawodowe
MODUŁ V. Rozbijanie przekonań wzmacniających stres i wypalenie zawodowe
Główne zagadnienia poruszane w module V
- Techniki wyobrażeniowe w procesie zmniejszania napięcia emocjonalnego
- Zarządzanie stanami emocjonalnymi
- Sztuka motywacji i automotywacji
- Asertywność
- Techniki
- Trywializacji
- Przewartościowanie
- Kontinuum
- Koło odpowiedzialności
- Termometr emocjonalny
- Siła dowodów
- Zabawa tłem i figurą
- Tuż za zakrętem
- Zdarta płyta
- Technika mgły
- Profesor ciekawski
- Badania statystyczne
- Kolorowy świat
MODUŁ VI. Podsumowanie szkolenia
Na zakończenie:
- podsumujemy szkolenie;
- odpowiemy na ostatnie pytania;
- pogratulujemy uczestnikom i rozdamy certyfikaty;
- wręczymy nagrody.
DLACZEGO WARTO SZKOLIĆ SIĘ U NAS?
Solidna dawka praktycznej wiedzy
Miła atmosfera
Małe grupy szkoleniowe
Bezpośredni kontakt z prowadzącym
Elastyczny kalendarz
Realizacja w Twoim mieście
Wysoki standard sal szkoleniowych
Wykwintny catering
Pozostałe szkolenia
Zapraszamy do zapoznania się z pełną ofertą naszych szkoleń dla Urzędów Pracy:
– Szkolenie – Organizacja czasu płacy i przepływu informacji
– Szkolenie – Trudne sytuacje w obsłudze w Urzędach Pracy
– Szkolenie – Dialog motywujący
– Szkolenie – Umiejętności kierownicze w administracji
– Szkolenie – Relacje w zespole pracowniczym
– Szkolenie – Problemy różnych pokoleń w związku z bezrobociem i technologią
A także pełną ofertą szkolenia dla managerów