Szkolenie – Zarządzanie sobą w stresie i zapobieganie wypaleniu zawodowemu

Utrzymywanie efektywności pracy w trudnych warunkach. Szkolenie przygotowane dla osób, które objęte są ryzykiem wypalenia zawodowego. Do tej grupy szczególnie należą pracownicy posiadający bardzo częsty kontakt z klientem trudnym i wymagającym, pracują od dłuższego czasu pod dużą presją oczekiwań, zadań, mają poczucie zmęczenia, znużenia, rozdrażnienia i potrzebują regeneracji. Jeżeli zastanawiasz się skąd czerpać optymizm, motywację, chęć do pracy, myślisz o rozwoju i odnowie to jest to szkolenie przygotowane dla Ciebie. Uczestnictwo w szkoleniu pozwoli w sposób doskonały odnaleźć siłę, motywację, odnowę fizyczną i emocjonalną. Wówczas wykonywanie zadań w pracy stanie się na powrót przyjemną przygodą.

Mistrzostwo Emocji: Zrozum i Pokonaj Stres raz na zawsze

WYMAGANIA WSTĘPNE DLA UCZESTNIKÓW

Przed rozpoczęciem szkolenia uczestnik powinien posiadać wiedzę z zakresu: ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2008 roku, nr 69

poz. 415 z późn. zm.), rozporządzenia MPiPS w dnia 14 września 2010 roku w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy, rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 12 grudnia 2011 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy (Dz. U. nr 279, poz. 1641).

NAJWAŻNIEJSZE CELE SZKOLENIA

  • Usystematyzowanie wiedzy na temat stresu i reakcji organizmu w sytuacjach trudnych,
  • Poznanie technik neutralizujących reakcje stresowe i wypalenie zawodowe,
  • Doskonalenie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach stresowych i wypalenia zawodowego,
  • Zwiększenie motywacji do realizacji celów i zadań,
  • Uzyskanie zmian poznawczych w zakresie problematyki stresu i wypalenia zawodowego,
  • Redukcja napięcia fizjologicznego, redukcja stresu,
  • Wzrost chęci i gotowości do zmiany,
  • Adaptacja poznanych technik zapobiegających wypaleniu zawodowemu co przyczyni się do poprawy jakości i efektywności pracy w PUP.

KOMPETENCJE NABYTE W TRAKCIE SZKOLENIA

Pracownik:

  • Świadomie zarządza swoim stanem emocjonalnym
  • Spokojnie prowadzi rozmowę z bezrobotnym
  • Odczuwa wysoki poziom motywacji do realizacji zadań PUP
  • Efektywniej organizuje pracę własną
  • Jest kreatywny i otwarty na trudne wyzwania
  • Rozumie proces wypalenia zawodowego i potrafi uodpornić się na sytuacje konfliktowe

REZULTATY DLA FIRMY

  • Dobry klimat między pracownikami
  • Dobry klimat między pracownikami a bezrobotnymi
  • Większa efektywność w zakresie aktywizacji osób długotrwale bezrobotnych
  • Wzbogacenie warsztatu pracy osób obsługujących bezrobotnych
  • Lepszy przepływ informacji
  • Bardziej zmotywowany zespół
  • Zmniejszenie absencji w pracy

CZAS REALIZACJI – 2 dni szkoleniowe
MIEJSCE SZKOLENIA – do uzgodnienia
TERMIN SZKOLENIA – do uzgodnienia
CENA SZKOLENIA – zapytaj

PROGRAM SZKOLENIA

MODUŁ I. Wstęp

Podczas pierwszego modułu:

  • przywitamy się;
  • poznamy swoje imiona i swoje projekty;
  • omówimy zasady prowadzenia szkolenia;
  • opowiemy o swoich oczekiwaniach;
  • ustalimy własne cele;
  • zintegrujemy się podczas inspirującego ćwiczenia grupowego.

MODUŁ II. Psychoedukacja na temat stresu i wypalenia zawodowego

Główne zagadnienia poruszane w module II

  • Zjawisko stresu i jego dynamika – Pozytywne i negatywne następstwa jego występowania
  • Czynniki osobowościowe podatności na stres
  • Stresory – badanie na skali zmian w życiu
  • Zjawisko wypalenia zawodowego
  • Stres a wypalenie zawodowe
  • Proces wypalenia zawodowego
  • Czynniki wypalenia zawodowego
  • Symptomy wypalenia zawodowego
  • Skutki wypalenia zawodowego
  • Schematy poznawcze w wypaleniu zawodowym
  • Schematy emocjonalne w wypaleniu zawodowym
  • Schematy behawioralne w wypaleniu zawodowym
  • Warunki osiągania satysfakcji w pracy
  • Poczucie kontroli (ćwiczenie) – „bank stresorów”
  • „Co mnie stresuje – mam na to wpływ?”
  • „Co mnie stresuje – nie mam na to wpływu?”

MODUŁ III. Praca z ciałem – zadania behawioralne

Główne zagadnienia poruszane w module III

  • Jak poradzić sobie ze stresem poprzez techniki behawioralne
  • Relaksacja – praca z ciałem
  • Ja i moje ciało (ćwiczenia)
  • Obserwacja ciała
  • Medytacja oddechem
  • Oddech relaksacyjny
  • Masaż w kole
  • Masaż grupowy
  • Gimnastyka
  • Serce dzwonu

MODUŁ IV. Techniki poznawcze

Główne zagadnienia poruszane w module IV

  • Jak poradzić sobie ze stresem poprzez pracę z myślami
  • Badanie własnego poziomu samooceny i stresu
  • Stopień odczuwania stresu
  • Test poziomu samooceny
  • Identyfikacja stresu (ćwiczenie)
  • Wspólne wyznaczanie punktów objawiających stres i wypalenie zawodowe

MODUŁ V. Rozbijanie przekonań wzmacniających stres i wypalenie zawodowe

Główne zagadnienia poruszane w module V

  • Techniki wyobrażeniowe w procesie zmniejszania napięcia emocjonalnego
  • Zarządzanie stanami emocjonalnymi
  • Sztuka motywacji i automotywacji
  • Asertywność
  • Techniki
  • Trywializacji
  • Przewartościowanie
  • Kontinuum
  • Koło odpowiedzialności
  • Termometr emocjonalny
  • Siła dowodów
  • Zabawa tłem i figurą
  • Tuż za zakrętem
  • Zdarta płyta
  • Technika mgły
  • Profesor ciekawski
  • Badania statystyczne
  • Kolorowy świat

MODUŁ VI. Podsumowanie szkolenia

Na zakończenie:

  • podsumujemy szkolenie;
  • odpowiemy na ostatnie pytania;
  • pogratulujemy uczestnikom i rozdamy certyfikaty;
  • wręczymy nagrody.

DLACZEGO WARTO SZKOLIĆ SIĘ U NAS?

Solidna dawka praktycznej wiedzy
Miła atmosfera
Małe grupy szkoleniowe
Bezpośredni kontakt z prowadzącym
Elastyczny kalendarz
Realizacja w Twoim mieście
Wysoki standard sal szkoleniowych
Wykwintny catering

 

Pozostałe szkolenia

Zapraszamy do zapoznania się z pełną ofertą naszych szkoleń dla Urzędów Pracy:
Szkolenie – Organizacja czasu płacy i przepływu informacji 
Szkolenie – Trudne sytuacje w obsłudze w Urzędach Pracy
Szkolenie – Dialog motywujący 
Szkolenie – Umiejętności kierownicze w administracji
Szkolenie – Relacje w zespole pracowniczym 
Szkolenie – Problemy różnych pokoleń w związku z bezrobociem i technologią

A także pełną ofertą szkolenia dla managerów