Zarządzanie stanami emocjonalnymi pacjenta 

Szkolenia online i stacjonarne z zarządzania stanami emocjonalnymi pacjenta i regulowania swoich stanów emocjonalnych. 

„Życie to 10% tego, co Ci się przydarza i 90%, jak na to reagujesz.” – Charles R. Swindoll. 

W Centrum Psychologii Stosowanej odpowiadamy na potrzeby naszych klientów, a szczególnie na te związane z psychologią biznesu, zarządzania i efektywności osobistej. Szkolenia z zarządzania własnymi stanami emocjonalnymi a także zarządzania stanami emocjonalnymi pacjentów, klientów to nasza specjalność. Na przestrzeni 20 lat wypracowaliśmy skuteczne modele poznawcze, behawioralne i neurologiczne do pracy nad emocjami. Nasi uczestnicy szkoleń mogą doświadczać na „własnej skórze” efektywności tych szybkich metod regulowania stanów emocjonalnych. 

Codziennie doświadczasz wielu emocji. Twoi pacjenci w sytuacjach trudnych, często reagują negatywnymi emocjami a ich zachowanie staje się nieprzyjemne lub trudne do opanowania. Jako lekarz, musisz zastanowić się nad tym w jakim zakresie możesz mieć wpływ na emocje swojego pacjenta. Jeżeli możesz mieć wpływ, to w jaki sposób możesz reagować, aby pomóc pacjentowi. Zastanów się, czy i jak wpływają emocje twoich pacjentów na ciebie. Jeżeli masz poczucie, że często jesteś uwikłany w emocje pacjenta to z pewnością szkolenie z zarządzania stanami emocji pacjenta jest dla Ciebie. Warto przygotować się do tego, ponieważ silne emocje będą bardziej wymykały się spod kontroli, im później będziesz interweniował.

Przykładowe zagadnienia w szkoleniu z zarządzania stanami emocjonalnymi pacjenta i regulowania swoich stanów emocjonalnych.

Uczestnicy szkolenia mają okazję zapoznać się z następującymi zagadnieniami: 

  • Poznają własny poziom stresu i diagram stylu reagowania emocjonalnego w różnych sytuacjach zawodowych i życiowych.
  • Poznają własne procesy poznawcze – myśli i przekonania, np.: sposób interpretacji sytuacji, ocena własnych możliwości, pozytywne lub negatywne nastawienie.
  • Dowiedzą się w jaki sposób zarządzać stanami emocjonalnymi poprzez fizjologię, zachowania, myśli, kotwice neuronalne. 
  • Będą potrafili zmieniać znak i treść emocji. 
  • Uzyskają kontrolę nad sytuacjami zawodowymi i trudnymi pacjentami. 
  • Uzyskają wysoki poziom skupiania uwagi na teraźniejszości i akceptowaniu emocji bez oceniania. 

Jak zarządzać stanami emocjonalnymi pacjenta? 

Uspokojenie pacjenta w gabinecie lekarskim może być wyzwaniem, zwłaszcza w czasie, pandemii, sytuacji nagłych lub w trakcie niepomyślnej diagnozy. Na szkoleniu lekarze uczą się nie tylko jak ale też kiedy i w jaki sposób reagować na wzburzonego, depresyjnego lub histeryzującego pacjenta. Zanim medyk zacznie zarządzać stanami emocjonalnymi pacjenta z pewnością musi zwrócić szczególną uwagę na: 

  • Zapewnienie bezpiecznych warunków sanitarnych i przestrzeganie zasad higieny.
  • Nawiązanie kontaktu wzrokowego z pacjentem.
  • Nawiązanie komunikacji skoncentrowanej na rozwiązaniach lub w duchu DM. 
  • Okazanie empatii i zrozumienia dla sytuacji pacjenta.
  • Wyjaśnienie celu i przebiegu badania lub zabiegu.
  • Udzielenie informacji o możliwych skutkach i rokowaniach leczenia.
  • Zaproponowanie alternatywnych form świadczeń medycznych.

Dlaczego warto sprawnie zarządzać stanami emocjonalnymi pacjenta?

Ponieważ jako specjalista pracujący z trudnymi pacjentami i klientami potrzebujesz narzędzi i sposobów na regulowanie emocji swoich i emocji pacjentów. Zarządzanie stanami emocjonalnymi to zbiór umiejętności, które pomagają Ci reagować konstruktywnie na ludzi lub zdarzenia. Uczenie się zarządzania stanami emocji pomoże Ci podejmować racjonalne decyzje i sprawnie budować relacje z innymi. Praca nad emocjami:  

  • Pomaga Twoim emocjom płynąć przez Ciebie, zamiast utykać i skalować intensywność przezywania. 
  • Pomaga Ci dowiedzieć się więcej o sobie, schematach, modelach i swoim życiu. 
  • Pozwala Ci przewidywać, jak dana sytuacja lub osoba może wpłynąć na Ciebie. 
  • Pomaga rozwijać twój stan samoświadomości. 
  • Pozwala Ci odkryć, dlaczego miałeś pewną emocjonalną reakcję na sytuację lub osobę. 
  • Jest kluczem do akceptacji tego, co czujesz i nie oceniania siebie za swoje emocje. 
  • Pomaga Ci rozwiązywać konflikty z kolegami, pacjentami i klientami. 
  • Pomaga Ci w prezentacjach lub wystąpieniach publicznych. 
  • Pomaga Ci w postępowaniu z pacjentami i klientami. 
  • Pomaga Ci w prowadzeniu ocen wydajności twoich pracowników i własnej wydajności. 
  • Pomaga Ci w szkoleniu nowych członków zespołu. 
  • Pomaga Ci w nauczaniu i edukacji pacjentów. 
  • Pomaga Ci w wykonywaniu zadań pod presją czasu. 
  • Pomaga Ci dostosowywać się do zmian występujących w życiu prywatnym i zawodowym.