Zarządzanie stanami emocjonalnymi pacjenta
Szkolenia online i stacjonarne z zarządzania stanami emocjonalnymi pacjenta i regulowania swoich stanów emocjonalnych.
„Życie to 10% tego, co Ci się przydarza i 90%, jak na to reagujesz.” – Charles R. Swindoll.
W Centrum Psychologii Stosowanej odpowiadamy na potrzeby naszych klientów, a szczególnie na te związane z psychologią biznesu, zarządzania i efektywności osobistej. Szkolenia z zarządzania własnymi stanami emocjonalnymi a także zarządzania stanami emocjonalnymi pacjentów, klientów to nasza specjalność. Na przestrzeni 20 lat wypracowaliśmy skuteczne modele poznawcze, behawioralne i neurologiczne do pracy nad emocjami. Nasi uczestnicy szkoleń mogą doświadczać na „własnej skórze” efektywności tych szybkich metod regulowania stanów emocjonalnych.
Codziennie doświadczasz wielu emocji. Twoi pacjenci w sytuacjach trudnych, często reagują negatywnymi emocjami a ich zachowanie staje się nieprzyjemne lub trudne do opanowania. Jako lekarz, musisz zastanowić się nad tym w jakim zakresie możesz mieć wpływ na emocje swojego pacjenta. Jeżeli możesz mieć wpływ, to w jaki sposób możesz reagować, aby pomóc pacjentowi. Zastanów się, czy i jak wpływają emocje twoich pacjentów na ciebie. Jeżeli masz poczucie, że często jesteś uwikłany w emocje pacjenta to z pewnością szkolenie z zarządzania stanami emocji pacjenta jest dla Ciebie. Warto przygotować się do tego, ponieważ silne emocje będą bardziej wymykały się spod kontroli, im później będziesz interweniował.
Przykładowe zagadnienia w szkoleniu z zarządzania stanami emocjonalnymi pacjenta i regulowania swoich stanów emocjonalnych.
Uczestnicy szkolenia mają okazję zapoznać się z następującymi zagadnieniami:
- Poznają własny poziom stresu i diagram stylu reagowania emocjonalnego w różnych sytuacjach zawodowych i życiowych.
- Poznają własne procesy poznawcze – myśli i przekonania, np.: sposób interpretacji sytuacji, ocena własnych możliwości, pozytywne lub negatywne nastawienie.
- Dowiedzą się w jaki sposób zarządzać stanami emocjonalnymi poprzez fizjologię, zachowania, myśli, kotwice neuronalne.
- Będą potrafili zmieniać znak i treść emocji.
- Uzyskają kontrolę nad sytuacjami zawodowymi i trudnymi pacjentami.
- Uzyskają wysoki poziom skupiania uwagi na teraźniejszości i akceptowaniu emocji bez oceniania.
Jak zarządzać stanami emocjonalnymi pacjenta?
Uspokojenie pacjenta w gabinecie lekarskim może być wyzwaniem, zwłaszcza w czasie, pandemii, sytuacji nagłych lub w trakcie niepomyślnej diagnozy. Na szkoleniu lekarze uczą się nie tylko jak ale też kiedy i w jaki sposób reagować na wzburzonego, depresyjnego lub histeryzującego pacjenta. Zanim medyk zacznie zarządzać stanami emocjonalnymi pacjenta z pewnością musi zwrócić szczególną uwagę na:
- Zapewnienie bezpiecznych warunków sanitarnych i przestrzeganie zasad higieny.
- Nawiązanie kontaktu wzrokowego z pacjentem.
- Nawiązanie komunikacji skoncentrowanej na rozwiązaniach lub w duchu DM.
- Okazanie empatii i zrozumienia dla sytuacji pacjenta.
- Wyjaśnienie celu i przebiegu badania lub zabiegu.
- Udzielenie informacji o możliwych skutkach i rokowaniach leczenia.
- Zaproponowanie alternatywnych form świadczeń medycznych.
Dlaczego warto sprawnie zarządzać stanami emocjonalnymi pacjenta?
Ponieważ jako specjalista pracujący z trudnymi pacjentami i klientami potrzebujesz narzędzi i sposobów na regulowanie emocji swoich i emocji pacjentów. Zarządzanie stanami emocjonalnymi to zbiór umiejętności, które pomagają Ci reagować konstruktywnie na ludzi lub zdarzenia. Uczenie się zarządzania stanami emocji pomoże Ci podejmować racjonalne decyzje i sprawnie budować relacje z innymi. Praca nad emocjami:
- Pomaga Twoim emocjom płynąć przez Ciebie, zamiast utykać i skalować intensywność przezywania.
- Pomaga Ci dowiedzieć się więcej o sobie, schematach, modelach i swoim życiu.
- Pozwala Ci przewidywać, jak dana sytuacja lub osoba może wpłynąć na Ciebie.
- Pomaga rozwijać twój stan samoświadomości.
- Pozwala Ci odkryć, dlaczego miałeś pewną emocjonalną reakcję na sytuację lub osobę.
- Jest kluczem do akceptacji tego, co czujesz i nie oceniania siebie za swoje emocje.
- Pomaga Ci rozwiązywać konflikty z kolegami, pacjentami i klientami.
- Pomaga Ci w prezentacjach lub wystąpieniach publicznych.
- Pomaga Ci w postępowaniu z pacjentami i klientami.
- Pomaga Ci w prowadzeniu ocen wydajności twoich pracowników i własnej wydajności.
- Pomaga Ci w szkoleniu nowych członków zespołu.
- Pomaga Ci w nauczaniu i edukacji pacjentów.
- Pomaga Ci w wykonywaniu zadań pod presją czasu.
- Pomaga Ci dostosowywać się do zmian występujących w życiu prywatnym i zawodowym.