Zbijanie obiekcji
NAJWAŻNIEJSZE CELE SZKOLENIA
- Zapoznanie uczestników z metodami radzenia sobie z obiekcjami
- Usystematyzowanie podstawowych zasad pracy z odmową, obiekcjami
- Zapoznanie uczestników z technikami przekuwania obiekcji na motywację zakupu
- Zwiększenie efektywności w sprzedaży detalicznej i hurtowej
KOMPETENCJE NABYTE W TRAKCIE SZKOLENIA
Handlowiec
- Potrafi efektywnie reagować na obiekcje klienta
- Profesjonalnie reaguje na odmowę i buduje poziom zaufania u klienta
- Jest konsekwentny i ambitny w rozmowie handlowej
- Potrafi skutecznie poszukiwać potrzeb w obiekcjach klientów
- Reaguje motywująco na obiekcje
- Rozwija własne kompetencje
- Buduje przymierze z klientem i długoterminowe relacje
Rezultaty dla działu sprzedaży
- Mniej postaw oporowych w zespole
- Wyższy poziom morale w zespole i firmie
- Bardziej zmotywowany zespół
- Zwiększenie udziału w rynku
- Wzrost sprzedaży
- Wyższy współczynnik konwersji
- Wysoki poziom zadowolenia klientów
- Wzmocnienie zespołów realizujących cele firmy
- Zdobycie kluczowych klientów
- Wzmocnienie pozytywnego wizerunku firmy
CZAS REALIZACJI – 1 dzień szkoleniowy
MIEJSCE SZKOLENIA – do uzgodnienia
TERMIN SZKOLENIA – do uzgodnienia
CENA SZKOLENIA – zapytaj
PROGRAM SZKOLENIA
MODUŁ I. Wstęp
Podczas pierwszego modułu:
- przywitamy się,
- poznamy swoje imiona i swoje projekty,
- omówimy zasady prowadzenia szkolenia,
- opowiemy o swoich oczekiwaniach,
- ustalimy własne cele,
- zintegrujemy się podczas inspirującego ćwiczenia grupowego.
MODUŁ II. Osobowość klienta vs typy obiekcji
W tym module dowiesz się:
- jak rozróżnić typy klientów generujących najwięcej obiekcji,
- jak rozmawiać z osobą roszczeniową,
- jak rozmawiać z osobą agresywną,
- jak rozmawiać z osobą obiecującą i spolegliwą i niedotrzymującą zobowiązań,
- jak rozmawiać z osobą nieszczerą i kłamliwą,
- jak rozmawiać z osobą chłodną i kalkującą,
- jak rozmawiać z osobą dyrektywną,
- jakie odpowiadać na obiekcji w kwestii: braku budżetu, braku czasu, niezadowolenia z produktu czy barku osoby decyzyjnej.
MODUŁ III. Jak reagować gdy klient jest w oporze i ma dużo obiekcji do produktu czy usługi?
W tym module dowiesz się:
- czym jest obiekcja, zastrzeżenie, niezgoda i opór,
- jak postępować z obiekcjami klienta,
- jak poszukiwać potrzeb i wartości w obiekcjach klienta,
- dlaczego klienci słyszący odzwierciedlenie dwustronne zgadzają się z handlowcem,
- co może nam powiedzieć treść a co forma w obiekcjach klientach,
- jak rozminować obiekcje klienta, tak aby z opozycjonisty stał się naszym przyjacielem,
- na co należy zwrócić uwagę aby nie wzmacniać obiekcji klienta,
- że przekonywanie, namawianie, udawadnianie jest drogą kończącą się urwiskiem,
- jak rozpoznać trzy warstwy obiekcji,
- jak rozróżnić właściwą obiekcję i na którą obiekcję należy odpowiedzieć,
- jak pogrupować obiekcje u klienta,
- jakiej techniki użyć w radzeniu sobie z obiekcjami klienta.
MODUŁ IV. Jak przygotować się psychicznie na pracę z obiekcjami.
W tym module dowiesz się:
- jak budować własną odporność psychiczną,
- jak rozumieć obiekcje klienta jako przekaz mówiący o jego wartościach i potrzebach a nie o ataku na naszą osobę,
- dlaczego niektórzy handlowcy obrażają się na klientów, którzy atakują ich produkt, firmę lub bezpośrednio osobę handlowca,
- jak sprawić aby obiekcje były testerem Twojego rozwoju,
- jak budować przymierze współczucia i autonomii w przestrzeni klienta,
- jak nie przenosić obiekcji klienta na firmę i produkty,
- jak nie zniechęcać się pod naporem obiekcji,
- jak zadbać o motywację do pracy.
MODUŁ VI. Podsumowanie szkolenia
Na zakończenie:
- podsumujemy szkolenie,
- odpowiemy na ostatnie pytania,
- pogratulujemy uczestnikom i rozdamy certyfikaty,
- wręczymy nagrody.
DLACZEGO WARTO SZKOLIĆ SIĘ U NAS?
- Solidna dawka praktycznej wiedzy
- Miła atmosfera
- Małe grupy szkoleniowe
- Bezpośredni kontakt z prowadzącym
- Elastyczny kalendarz
- Realizacja w Twoim mieście
- Wysoki standard sal szkoleniowych
- Wykwintny catering