Optymalizacja pracy własnej – zarządzanie czasem, organizacja pracy i skuteczny przepływ informacji w firmie

Zarządzanie czasem (ang. time management) – podnoszenie skuteczności poprzez efektywniejsze wykorzystywanie czasu pracy. Głównym założeniem szkolenia jest pozyskanie wiedzy i umiejętności planowania i organizowania zadań. Uczestnik uzyskuje wiele narzędzi pozwalających zwiększyć wydajność swojej pracy i pracy zespołu. Pracownicy, którym towarzyszy chaos, przerywające telefony, nawał zajęć, poczucie zmęczenia, znużenia, rozdrażnienia i niemoc ze względu na uciekający czas, mogą znaleźć rozwiązanie w bardzo skutecznych metodach przedstawianych na szkoleniu. Dodatkowo każdy pracownik otrzyma skuteczne narzędzia poprawiające przepływ informacji w firmie.

WYMAGANIA WSTĘPNE DLA UCZESTNIKÓW

Przed rozpoczęciem szkolenia uczestnik powinien posiadać wiedzę z zakresu: ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2008 roku, nr 69

poz. 415 z późn. zm.), rozporządzenia MPiPS w dnia 14 września 2010 roku w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy, rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 12 grudnia 2011 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy (Dz. U. nr 279, poz. 1641).

NAJWAŻNIEJSZE CELE SZKOLENIA

  • Usystematyzowanie wiedzy w zakresie optymalizacji pracy własnej – zarządzanie czasem,
  • organizacja pracy i skutecznego przepływu informacji w firmie
  • Poznanie technik zarządzania czasem w pracy i zarządzania stresem
  • Doskonalenie umiejętności optymalizacji pracy własnej
  • Zwiększenie efektywności i terminowości realizacji zadań
  • Poszerzenie świadomości w zakresie problematyki zarządzania czasem
  • Wypracowanie indywidualnego modelu zarządzania czasem
  • Zmiana postawy względem zadań wymagających szybkiej realizacji

KOMPETENCJE NABYTE W TRAKCIE SZKOLENIA

Pracownik:

  • Realizuje zadania w oparciu o matrycę Eisenhowera, metodę Alpen i regułę 20/20/60
  • Umiejętnie wykorzystuje godziny o najwyższej wydajności – krzywa wydajności
  • Umiejętnie deleguje zadania
  • Zarządza „złodziejami czasu”
  • Zarządza priorytetami własnymi i jest doskonałym przykładem dla zespołu
  • Zarządza stresem technikami poznawczymi
  • Zarządza stresem technikami behawioralnymi
  • Wspiera zespół do wykorzystania optymalnych możliwości
  • Koncentruje siebie i zespół na realizacji celów, wyznacza cele ambitne i realne
  • Jest terminowy – dobrze postrzegany przez środowisko wewnętrzne jak i zewnętrzne
  • Organizuje czas pracy z uwzględnieniem specyficznych czynników środowiska pracy

REZULTATY DLA FIRMY

  • Zwiększenie wydajności pracowników
  • Terminowość realizowanych zadań
  • Wzrost zadowolonych klientów
  • Wzmocnienie pozytywnego wizerunku firmy
  • Dobry klimat w pracy
  • Lepszy przepływ informacji w firmie
  • Bardziej zmotywowany zespół

CZAS REALIZACJI – 2 dni szkoleniowe
MIEJSCE SZKOLENIA – do uzgodnienia
TERMIN SZKOLENIA – do uzgodnienia
CENA SZKOLENIA – zapytaj

PROGRAM SZKOLENIA

MODUŁ I. Wstęp

Podczas pierwszego modułu:

  • przywitamy się;
  • poznamy swoje imiona i swoje projekty;
  • omówimy zasady prowadzenia szkolenia;
  • opowiemy o swoich oczekiwaniach;
  • ustalimy własne cele;
  • zintegrujemy się podczas inspirującego ćwiczenia grupowego.

MODUŁ II. Organizacja czasu pracy – narzędzia zarządzania czasem

Główne zagadnienia poruszane w module II

  • Dobra i zła organizacja czasu pracy
  • Koło czasu – ocena własnej efektywności
  • Złodzieje czasu
  • Twoja krzywa wydajności dobowej
  • Zasada Pareto
  • Planowanie wg Analizy ABC
  • Metoda Alpen
  • Metoda 20/60/20
  • Metoda Gantta
  • Wykonywanie pracy według kalendarza, planu dnia
  • Ramy czasowe planowania
  • Odpowiedzialność za planowanie
  • Planowanie sytuacji nieprzewidzianych
  • Korzyści wynikające z lepszego zarządzania czasem

MODUŁ III. Organizacja czasu pracy w grupie

Główne zagadnienia poruszane w module III

  • Konfrontacja własnej organizacji czasu pracy z czasem współpracowników
  • Reguły delegowania
  • „Zasada Eisenhowera” – Macierz Eisenhowera
  • Organizacja pracy grupy
  • Bariery w planowaniu i ich przezwyciężanie
  • Formy kontroli pracy

MODUŁ IV. Planowanie jako element myślenia strategicznego

Główne zagadnienia poruszane w module IV

  • Planowanie taktyczne – opracowywanie i realizacja planów
  • Planowanie operacyjne
  • Plan jednorazowy
  • Plan ciągły
  • Zarządzanie przez cele na poziomie pracownika firmy
  • Wspólne ustalanie celów i planów
  • Okresowy przegląd efektów własnej pracy na poziomie kontaktów z klientem
  • Samoocena jako podstawowy element informacji zwrotnej

MODUŁ V. Techniki behawioralne i poznawcze w pracy ze stresem

Główne zagadnienia poruszane w module V

  • Mechanizmy i proces zmian behawioralnych i poznawczych pod wpływem stresu
  • Regulowania stresu w pracy technikami poznawczymi – dobre praktyki
  • Regulowania stresu w pracy technikami behawioralnymi – dobre praktyki

MODUŁ VI. Podsumowanie szkolenia

Na zakończenie:

  • podsumujemy szkolenie;
  • odpowiemy na ostatnie pytania;
  • pogratulujemy uczestnikom i rozdamy certyfikaty;
  • wręczymy nagrody.

DLACZEGO WARTO SZKOLIĆ SIĘ U NAS?

Solidna dawka praktycznej wiedzy
Miła atmosfera
Małe grupy szkoleniowe
Bezpośredni kontakt z prowadzącym
Elastyczny kalendarz
Realizacja w Twoim mieście
Wysoki standard sal szkoleniowych
Wykwintny catering